جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکوری

امام جمعه خوی بر ضرورت تبیین و تحلیل علمی و تخصصی مبانی فقهی، اصولی و رجالی حضرت آیت الله خویی(ره) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خوی، حجت الاسلام والمسلمین شکوری، صبح امروز در کنگره حضرت آیت الله خویی(ره) در خوی، با اشاره به نقش برجسته ایشان در تقویت حوزه های علمیه، گفت: تاریخچه 800 ساله حوزه علمیه خوی که با داشتن بیش از 1100 جلد کتاب ارزشمند از این عالم بزرگوار و سایر علمای برجسته، توانسته در غنی سازی منابع کتب فقهی موثر باشد.

امام جمعه خوی، حضرت آیت الله خویی(ره) را در علم و اخلاق سرآمد دانست و گفت: جامعیت علمی و اخلاقی ایشان موجب بهره مندی جهان تشیع از این نعمت بزرگ شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری کنگره حضرت آیت الله خویی(ره)، ابراز داشت: تبیین نقش سرنوشت ساز ایشان در حفظ و حراست از حوزه علمیه هزارساله نجف در شرایط بحرانی، نمایه سازی و روش تعلیم و تربیت و سجایای اخلاقی ایشان در حوزه های علمیه، تبیین نقش ایشان در مبارزات علیه حکومت پهلوی و قیام مردم عراق علیه صدام و حزب بعث، تبیین مواضع و سیره سیاسی ایشان در برخورد با حزب بعث، صهیونیزم، کمونیسم و ... از اهداف برگزاری این نشست ها و کنگره است.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری ادامه داد: مقدمات راه اندازی یک مجتمع علمی و پژوهشی به نام حضرت آیت الله خویی(ره) برای چاپ  و نشر کتب علمای خوی از دیگر برنامه های ستاد برگزاری کنگره است.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: تبیین و تحلیل علمی و تخصصی مبانی فقهی، اصولی و رجالی حضرت آیت الله خویی(ره) و نقش ایشان در تحولات علمی حوزه های علمیه شیعه و همچنین تبیین نقش علمای خوی در تحولات سیاسی و اجتماعی منطقه از وظایف اصلی این مرکز خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در ستاد کنگره حضرت آیت الله خویی، گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و مقدمات برگزاری کنگره بین المللی فراهم می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری در پایان گفت: معرفی و شناساندن شخصیت عالی این عالم بزرگوار به عنوان الگوی برتر طلاب و قشر جوانان از ضرورت های جامعه امروز است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha