سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 294051
۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴

جمعی از علمای لبنان و فلسطین شهر صیدا لبنان طی نشستی فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، این نشست با دعوت شیخ احمد الزین رییس هیئت امنای تجمع علمای مسلمان و شیخ ماهر حمود امام جمعه مسجد القدس در دفتر جریان الفجر در صیدا برگزار شد. در این نشست درباره فیلم آمریکایی موهن به پیامبر(ص) و ابعاد خظرناک آن در زمینه سیاسی و منطقه ای و بین المللی گفتگو شد.

علمای حاضر در این نشست بی حرمتی به اسلام را محکوم کرده تاکید کردند: باید در یک صف در برابر نژادپرستی آمریکا و اسراییل بایستیم.

* فیلم موهن، یک اقدام فردی و بی هدف نیست

شرکت کنندگان در این نشست در بیانیه ای ابراز داشتند: این اقدام تندورهای صهیونیستی آمریکایی در تولید فیلم موهن "معصومیت مسلمانان" یک اقدام فردی و بی هدف نیست بلکه یه اقدام خصمانه سیاسی و امنیتی علیه امت عرب و اسلام است و اوج اقدامات خصمانه صهیونیستی آمریکایی در برابر این امت به شمار می­رود.

اعضای این نشست هشدار دادند که دولت آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی و محاصره ملت های اسلامی و محروم ساختنشان از حقوق طبیعی خود و چپاول ثروت های آنان و بازی با ساختار اجتماعی آنها عمل می­کند تا بتواند از این طریق بیشترین ناامنی را در میان این ملت ها ایجاد کند. این فیلم یک فتنه پلید و حلقه ای از سلسله تحریکات نژادپرستانه آمریکا و اسراییل نسبت به امت اسلام است.

این بیانیه تاکید کرد: این فیلم نباید به ابزاری برای بازی با ساختارهای اجتماعی عربی و اسلامی ما تبدیل شود که بر اساس حفظ تنوع دینی و تعامل با ادیان دیگر همچون مسیحیت استوار است. اکنون وقت آن فرا رسیده که از طرف امت واحد اسلام با چالش ها و دشمنی ها برخورد کنیم و این برخورد باید موجب وحدت و همدلی بیشتر میان بخش های مختلف امت اسلام و ملت ها و مذاهب و سران آنها بشود.

* بهترین واکنش در برابر دشمنان امت اسلام

در پایان این بیانیه آمده است: بهترین واکنش ما در برابر این دشمنان امت اسلام، ادامه دادن به مسیر جهاد و مقاومت و توسعه حمایت از این مسیر مبارک می­باشد که بهترین راه دفاع از رسول خدا(ص) و تمام مقدسات تهدید شده و منافع پایمال شده و حقوق غصب شده امت اسلام می­باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha