جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

در آستانه سالروز شهادت امام محمد تقی(ع) دانشنامه امام جواد(ع) با یکصد و85 مطلب با محوریت نهمین اختر امامت و ولایت از در دسترس کاربران قرار گرفت.

مدیر اجرایی پایگاه حوزه نت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر گفت: دانشنامه امام جواد(ع) با 185 مطلب از جمله مقاله، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ و چکیده پایان نامه های مختلف است.

"هادی دهقان" ادامه داد: این دانشنامه با هدف ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) و کمک به سیر تحقیق و پژوهش محققان علوم و معارف اسلامی طی مدت سه ماه انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: دانشنامه امام جوادالائمه(ع) دربردارنده 20 نمایه در قالب 13نمایه اصلی و 7 نمایه فرعی جهت استفاده کاربران ارائه شده است.

این محقق و پژوهشگر خاطرنشان کرد: معرفی امام(ع)، امام از ولادت تا شهادت، شهادت امام(ع)، اخلاق و فضایل امام(ع)، سیره عملی امام(ع)، آثار و آموزه های علمی امام(ع)، اصحاب و شاگردان امام(ع)و امام جواد(ع) از دیدگاه اندیشمندان از جمله نمایه های اصلی دانشنامه امام جواد(ع) است.

دهقان ابراز داشت: امام جواد (ع) در آینه شعر و ادبیات، پرسش و پاسخ امام(ع)، زیارتگاه امام (ع) و ستارگان حرم، کتاب و کتاب شناسی امام(ع) و امام جواد(ع) در رسانه و اینترنت از دیگر نمایه های اصلی این دانشنامه است.

مدیر اجرایی پایگاه حوزه نت، کنیه و القاب، پدر و مادر، زنان، فرزندان و نوادگان امام جواد(ع)، امامت امام جواد(ع) در طفولیت از جمله نمایه های فرعی این دانشنامه است.

یادآور می‌شود علاقه مندان می توانند برای دسترسی به دانشنامه امام صادق(ع) به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند.

http://www.hawzah.net/fa/subjects.html?AssetID

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha