پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام موسوی کرمانشاه

امام جواد (ع) با سن کمی که داشتند در مجالس علمای مامون و دیگرمجالس علمی زمان خویش مانند نگینی درخشیدند و باعث شگفتی در تاریخ و سربلندی دین و امامت گردیدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب اله موسوی، در گفتگو با خبر نگار حوزه در کرمانشاه، با تبریک میلاد امام جواد(ع)، با استناد به کلام خداوند در سوره های حضرت مریم ،یوسف واحقاف مبنی براینکه که اکثر انبیا و اولیاء الهی در سنین بالا یعنی از چهل سالگی به بعد به مقام رسالت و ولایت نائل آمده اند، اظهار داشت، اگر تقدیر امام جواد (ع) در هفت سالگی برای رسیدن به مقام امامت نبود ، ما امروز چگونه می‌توانستیم به وجود نازنین امام زمان (عج) معتقد باشیم؟

وی افزود: اولین امامی که در دوران کودکی به مقام والای امامت رسیدند، حضرت جواد الائمه(ع) بودند و این اتفاق مهم زمانی رخ داد که حکومت غاصب و جبار عباسی در اوج اقتدار و زورگویی قرارداشت.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در زمان به امامت رسیدن این امام همام، بازار مناظرات علمی بسیار داغ بود و خلیفه عباسی هم ادعای بانی بودن این مناظرات را داشت واین در حالی بود که ما در طول تاریخ شاهد مناظرات امام رضا (ع) با بزرگان و کشیشان دیگر ادیان نیز بوده ایم‌.

مدیر حوزه کرمانشاه بیان کرد : در این بین به امامت رسیدن کودکی هفت ساله تعجب همگان را برانگیخت تا جایی که حتی بزرگان و علمای شیعه هم شگفت‌زده شدند و در مجلس عزای امام رضا (ع) در فکر چاره جویی بودند که تقدیر الهی بر تمام این مشکلات فائق آمد.

وی عنوان کرد : امام جواد (ع) به علی بن اسباط که برای تبلیغ از مدینه عازم مصر بود فرمودند؛ خداوند متعال برای امامت به گونه ای تدبیر اندیشیده اند و رفتار کرده اند، که در مقام نبوت بوده، همان گونه که در نبوت طفل های خردسالی مانند حضرت یحیی و عیسی (علیهم السلام )اندیشیدند.

حجت الاسلام موسوی در پایان تصریح کرد: امام جواد (ع) با سن کمی که داشتند در مجالس علمای مامون و دیگرمجالس علمی زمان خویش مانند نگینی درخشیدند و باعث شگفتی در تاریخ و سربلندی دین و امامت گردیدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha