شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: امام جواد (ع) پیشوای نهم شیعیان در سن کم با تشکیل جلسه های علمی و مناظره ای و پاسخ شبهات، علوم آل محمد(ع) را در جهان حشر و نشر داد.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: با ظهور مباحث فقهی و کلامی در بین ادیان مختلف امام محمد تقی(ع)  توانست با تسلط به مسایل بحث های علمی را دنبال کند و به توسعه علوم بپردازد.
وی افزود: در زمانی که مامون از خلفای عباسی امام رضا(ع) پدر امام جواد(ع) را به اجبار به ایران خوانده بود این امام همام از در استمرار حکومت نبوی در مدینه حضور داشتند.

 معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه وجود امام جواد(ع) مایه خیر و برکت برای همه است گفت: این حضرت مظهر جود و کرم خداوند بر روی زمین هستند و به اذن پروردگار به مردم از کرامات و دریای بی کران رحمت خویش می بخشیدند. 

وی ادامه داد: همه ائمه اطهار علیهم السلام نور واحدی هستند که هر کدام برای هدایت بشریت و مایه رحمت و حکمت هستند. 

 معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: زمانی که امام جواد(ع) متولد شد ثامن الحجج در حدیثی فرمودند پسرم مایه خیر و برکت است. 

وی با اشاره به اینکه حکومت عباسی فکر می کرد سلسله امامت از بین خواهد رفت گفت: با تولد امام جواد(ع) مساله امامت و ولایت استمرار یافت و از طریق برنامه هایی که این امام انجام می دادند زمینه سازی و آماده سازی منتظران برای ظهور مهدی منجی  بشریت صورت گرفت و امروز جهان در انتظار حکومت عدل مهدوی(عج) است. 

ظهیری ابراز داشت: حکومت عباسی تمام تلاش خود را کرد تا ارتباط مالی و رابطه امام با نمایندگان و وکلا از بین برود اما امام جواد(ع) با سریر امامت ارتباط و مراودات مالی را برقرار کرد. 

وی تاکید کرد: مامون و معتصم برای اینکه امام را تحت کنترل قرار دهد دختر خود را به عقد امام جواد(ع) درآورد تا از نزدیک مراقب نفوذ امام در بین شیعیان باشد. 

 معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: خداوند به خاطر وعده ای که داده است کسانی که اهل ایمان باشند را دوست داشتنی می کند و برای همیشه در بین مردم جاری خواهد کرد. 
وی تاکید کرد: عده ای می خواهند نور خداوند را خاموش کنند در حالی که این نورجاری و ساری است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha