یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 297414
۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بااشاره به برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان قم، زدوده شدن غبار غربت از چهره امامزادگان را از اهداف اصلی این همایش ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام شوزب شیری، شامگاه روز گذشته در دیدار آیت الله العظمی  مکارم

شیرازی با تبریک دهه ولایت و عید غدیر، از آماده سازی مقدمات همایش بزرگداشت امامزادگان قم خبر داد و گفت: ستاد سیاست گذاری و کمیته های اجرایی این همایش تشکیل و برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری همایش انجام شده است.

وی با اشاره به تاکیدات مراجع عظام تقلید و بزرگان مبنی بر توجه هر چه بیشتر به امامزادگان، خاطرنشان کرد: در همین راستا همایش بزرگداشت امامزادگان قم دی ماه امسال برگزار می شود و با فراخوانی که صورت گرفته امیدواریم مقالاتی از سراسر کشور به این دبیرخانه همایش ارسال شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم همچنین از تشکیل کمیته علمی همایش بزرگداشت امامزادگان قم خبر داد و ابراز داشت: مسئولیت این کمیته بر عهده حوزه قرار داده شده است تا انشاءالله بتوانیم همایشی هرچه باشکوه تر و کیفی تر برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شیری، زدوده شدن غبار غربت از چهره امامزادگان را از اهداف اصلی این همایش ذکر و یادآور شد: در قرن سوم نزدیک به600 امامزاده در قم بوده است ولی امروز متاسفانه  این تعداد به 160 امام زاده رسیده که در 95 بقعه قرار دارند.

وی با بیان این که اداره کل اوقاف برای تمام این امامزادگان طرح های جامعی در دست اجرا دارد، تاکید کرد: درحال حاضر در 70 امامزاده نهضت عمرانی شروع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان تصریح کرد: در طرح های جامع فرهنگی اوقاف،  حوزه علمیه، کتابخانه و آنچه که نیاز است تا امامزادگان به قطب فرهنگی تبدیل شوند، مدنظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha