دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: مجموعه منسجم حوزه و دانشگاه می توانند در برابر زیاده خواهی های استکبار ایستاده و متحدانه از مرزهای عقیدتی و باورهای اسلامی دفاع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت شانزهم آذر، روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره سه تن از شهدای دانشجو در 16 آذر سال 32 اظهار داشت: حرکت اصیل دانشجویان در آن زمان در اعتراض به سفر معاون رییس جمهور آمریکا آن هم پس از ماجرای کودتای 28 مرداد، حرکت استکبارستیزی ملت ایران را به دنیا نشان داد که خود ناظر به هویت ملی بوده است.

وی همچنین افزود: سال ها پس از آن جریان نیز در قضایای پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کردیم که دانشجویان بیدار و آگاه کشور ما علیه استبداد و استکبار بپاخاسته و صبغه دینی و انقلابی حرکت پرخروش خود را به اثبات رساندند.

رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: همین دانشجویان یک سال بعد در جریان تسخیر لانه جاسوسی، به تعبیر حضرت امام (ره) انقلاب دوم را به راه انداختند و به لطف الهی تاکنون نیز حرکت آن ها در مقابله با استکبار جدی تر و بالغ تر از گذشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف تفکر و نگاهی که این گونه القا می کرد، دانشگاه های ما با حرکت انقلابی ملت ایران همراهی و نزدیکی نداشته اند، دانشجویان خلاف این را ثابت کرده و همواره همراهی خود را با انقلاب و رهبری نشان داده و می دهند.

 حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم همچنین گفت: در حرکت های چند سال اخیر قطب استکبار به ویژه در ماجراهای اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و نبی اکرم(ص) مشاهده کردیم که دانشجویان در صف نخست اعتراض نسبت به این حرکت های بی شرمانه بودند.

وی یادآور شد: به لطف الهی، جریان غالب اساتید و دانشجویان ما، مدافع اسلام و انقلاب و نظام اسلامی هستند و به شدت علاقه مند به عمران و آبادانی کشور خود می باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در جریان فتنه 88 نیز به وضوح دیدیم که دانشجویان و اساتید دانشگاهی در خط امام و رهبری بودند و قاطعانه حمایت خود را از نظام اسلامی اعلام داشتند.

وی بر لزوم شناسایی آسیب های جنبش دانشجویی تاکید کرد و افزود: البته باید به این نکته مهم توجه داشت که حرکت دانشجویی کشور ما همواره نیازمند رشد و ارتقا است و باید به افق های بلند دست یابد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین تاکید کرد: انتظار امام‌(ره) و مقام معظم رهبری از دانشجویان این بوده که در برابر استکبار، حرکتی حتی فراتر از مرزهای کشور داشته باشند و بتوانند در دنیا با تقویت جبهه ضد استکباری ، اسلام ناب محمدی (ص) را در دنیا معرفی و تبیین نمایند.

وی در خاتمه بر لزوم پیوند مستحکم حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: مجموعه منسجم حوزه و دانشگاه می توانند در برابر زیاده خواهی های استکبار ایستاده و متحدانه از مرزهای عقیدتی و باورهای اسلامی دفاع کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha