پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

عملکرد روحانیت در دوران انقلاب و دفاع مقدس و آمار شهدای روحانی، در تاریخ انقلاب اسلامی می درخشد و این پرچمداری و پیشتازی باید ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان ، امروز پنجشنبه در همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، گفت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس به ویژه در فضای حوزه علمیه که راهبری و رهبری فرهنگ جهاد و شهادت را در انقلاب اسلامی به عهده داشته، ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به این که عملکرد روحانیت در دوران انقلاب و دفاع مقدس و آمار شهدای روحانی، در تاریخ انقلاب می درخشد و این پرچمداری و پیشتازی باید ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: تعمیق مبانی فرهنگ دفاع مقدس و پرداختن به آن از ضروریات است، تنها فرهنگی که در مقابل فرهنگ کفر، مادیات و نفاق توان مقاومت و ایستادگی دارد، فرهنگ جهاد و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان ادامه داد: با این فرهنگ ماست که 33 سال دشمن به ستوه آمده و با همین فرهنگ در هشت سال دفاع مقدس در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کردیم.

دبیر همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس با اشاره به این که دشمن به نقطه قوت نظام اسلامی ما که عمود خیمه و مدیریت ولایی ولایت فقیه است، پی برده است، عنوان کرد: انقلاب ما منبعث از انقلاب پیامبر(ص) و انقلاب عاشوراست؛ همه ما به سوی آرمان شهر مهدوی حرکت می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان در پایان با تاکید بر این که عملیات راهیان نور منجر به جریان گفتمان سازی در عرصه اجتماع شده است، گفت: یکی از مهم ترین عوامل در انقلاب و دفاع مقدس که امروز ضعیف شده، ایمان به غیب بود که در آیات ابتدایی سوره بقره نیز به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha