پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

یک کارشناس علوم سیاسی گفت: هتک حرمت به ساحت مقدس صحابه رسول الله عملی غیر اخلاقی و شنیع بود که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

هتک حرمت به ساحت مقدس صحابه رسول الله به هیچ وجه قابل توجیه نیست

 یک کارشناس علوم سیاسی گفت: هتک حرمت به ساحت مقدس صحابه رسول الله عملی غیر اخلاقی و شنیع بود که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران دکتر افقهی در نشست سیاسی هفتگی حوزه علمیه خواهران حضرت حجت(عج) تهران با اشاره به حوادث اخیر سوریه و جریان اهانت به مقبره ی حضرت حجربن عدی کندی از صحابه رسول الله(ص) و یاران وفادار امیرالمومنین(ع) ابراز داشت: این هتک حرمت با هیچ توجیه اخلاقی قابل فهم نیست.

 وی افزود: حجربن عدی یکی از صحابه و از یاران نزدیک امام علی علیه السلام بود که معاویه از او خواست تا دست از ترویج و تبلیغ  اسلام بردارد و او این کار را نکرد و تا آخرین نفس در راه حق محکم و استوار گام برداشت  تا جایی که سپاهیان کفر او را مظلومانه به شهادت رساندند.

استاد افقهی در ادامه به شخصیت والای حجر بن عدی اشاره کرده و گفت:  مزار ایشان در حدود 35 کیلومتری شمال شرقی شهر دمشق واقع شده است و به دلایلی مدت ها مخفی بود.

وی در ادامه این حرکات شنیع و غیر انسانی را از جانب وهابیت دانست و افزود: حکومت از دیدگاه وهابیت یعنی پیروزی با خون و شمشیر و وهابیون معتقدند حاکم اسلامی باید با زور شمشیر، گروهی قدرتمند بر کرسی حکومت بنشیند و سپس مردم به اجبار باید با هیئت حاکمه پیروز،  بیعت کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانیه ای که از سوی وهابی های سوریه  در توجیه اقدام تخریب قبر حجربن عدی صورت گرفته است گفت: آنها می گویند پیاده کردن شرع در زمین با ما سربازان رحمت تمام می شود و چون حجر با موازین شرعی دفن نشده بود میخواهیم با فضل خدا بار دیگر در جای گمنامی او را دفن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هتک حرمت به ساحت مقدس صحابه رسول الله لکه ننگ دیگری است بر  سردمداران فرقه وهابیت، زیرا این عمل غیر اخلاقی و شنیع به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

افقهی در پایان، توهین به مقدسات مسلمانان و مسیحیان را از نقشه های صهیونیست بین الملل دانسته و افزود: آنها عده ای از جوانان فریب خورده را به طور فشرده مورد آموزش  فقه وهابیت قرار می دهند تا بدین ترتیب زمینه را برای رسیدن به مقاصد شوم خود فراهم آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha