شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

یکی از شاگردان امام خمینی(ره) با انتقاد از کمرنگ شدن بیان احکام شرعی در منابر از مبلغان خواست تا این سنت علمای سلف را احیاء کنند.

آیت الله رودباری در گفتگو با خبرگزاری حوزه  در رشت ،با اشاره به اهمیت بیان مسائل فقهی توسط روحانیون در مساجد و سایر محافل مذهبی، اظهارداشت: با کمال تأسف، امروزه سنت احکام گویی که در میان علمای قدیم از جایگاه ویژه ای برخوردار بود کم رنگ شده است.

وی با تاکید به علما و روحانیون برای احیای سنت بازگویی احکام فقهی و مبتلابه مخاطبین در تریبون ها و منبرهای وعظ و خطابه، ادامه داد: زمانی که در نجف شاگرد مرحوم امام خمینی (ره) بودیم ایشان ضمن نصایحی به ما فرمودند "در سایه فقه مبارزه کنید" که این جمله نشانه اهمیت مسائل فقهی از دیدگاه امام (ره) می باشد .

این استاد حوزه تصریح کرد: هر چند منبر رفتن، تبلیغ نمودن، وعظ کردن، جلسات تفسیری و دوره ای قرآن دائر نمودن، ختم قرآن کردن و حتی به فرموده امام رضوان الله تعالی علیه در جبهه های جنگ جهاد نمودن، همه و همه از وظائف است ولی در رأس همه این امور فقه آل محمد(ص) قرار دارد.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه گیلان با اشاره به آیه شریفه "لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ"، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین وظایف ائمه جماعات فراگرفتن حلال و حرام الهی و رساندن و تفهیم آن به عموم مردم و مخاطبین می باشد.

 وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان به دلیل استقبال بیشتر مردم از محافل مذهبی همچون مساجد از ایام ویژه تبلیغی در سال محسوب می شود، خاطرنشان ساخت: امید است که روحانیون با تأسی از همان سنت دیرینه علمای سلف، در ماه مبارک رمضان بیشتر از پیش، مردم را با مسائل شرعی آشنا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha