جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

مشاور، «ازدواج و خانواده» معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربری حوزه های علمیه گفت: با توجه به شعار بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن «سبک زندگی اسلامی»، امکان مشاوره اسلامی در امر ازدواج برای جوانان در بخش حوزوی نمایشگاه فراهم شده است.

حجت الاسلام علی کریمی؛ با اعلام این خبر گفت : تاریخچه فعالیت ما در زمینه بحث ازدواج به هشت سال پیش باز می‌گردد که در قسمت احیای سنت‌های حسنه، در مقوله فرهنگ سازی سنت‌های دینی، برنامه ریزی برای ازدواج با الگوهای اسلامی مطرح شد و به دنبال آن پایگاه اینترنتی ویژه مشاوره ازدواج، با بیش از پانزده هزار نفر بازدیدکننده به صورت روزانه، راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام کریمی گفت: این پایگاه اینترنتی بر اساس طرح پرسش و پاسخ شکل گرفته و جوانانی که قصد ازدواج دارند می‌توانند با طرح پرسش‌های خود در این زمینه، پاسخ خود را از کارشناسان مرتبط با سایت دریافت کنند.

وی افزود: برای آن‌که جستجو در بایگانی مطالب این پایگاه اینترنتی نیز آسان شود، کلیه پرسش و پاسخ‌های مطرح شده، در قالب 19 دسته محتوایی تقسیم بندی شده‌ و بازدیدکنندگان می‌توانند ابتدا با جستجو در این مطالب، در صورتی که سؤالی مشابه پرسش‌های مطرح شده پیشین داشته‌اند، جواب خود را دریافت کنند.

حجت الاسلام کریمی گفت: اساسی‌ترین مطالب و مشکلاتی که بسیاری از جوانان در امر ازدواج و انتخاب همسر با آن روبرو هستند، مسئله شناخت همسر، دخالت خانواده‌ها، ازدواج اینترنتی و خارج از اینترنت و نحوه خواستگاری است.

وی در ادامه بیان داشت: افرادی که برای مشاوره مراجعه می‌کنند از گروه‌های مختلف هستند و مشکلات متفاوتی را نیز مطرح می‌کنند، اما باید گفت مشکل مالی در واقع اصلی‌ترین مشکلی است که در امر ازدواج وجود دارد و مسایلی مانند انتخاب همسر مناسب بعد از مشکل مالی مطرح است.

مشاور ازدواج و خانواده معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه افزود: این معاونت در صدد است تا مطالب منتشر شده بر روی پایگاه اینترنتی را، به شکل یک برنامه نرم‌افزاری تدوین کند، تا به این ترتیب امکان استفاده عمومی از این مطالب نیز فراهم شود، هر چند اکنون نکات مهم مشاوره‌ها در قالب یک نرم افزار کم حجم ارایه شده است.

 حجت الاسلام کریمی گفت : یکی دیگر از اقدامات انجام شده در امر مشاوره ازدواج، تهیه و توزیع 8 جلد جزوه شامل مباحث پایه برای مشاوران است که در صدد هستیم تا آخر سال این جزوه‌ها را برای استفاده عموم منتشر کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: امر ازدواج یک سنت حسنه است که باید در برنامه‌ریزی‌های کشوری با دید گسترده‌تری به آن نگریسته شود، در واقع باید گفت: امروزه توجهی که به امر طلاق می‌شود با آن که درصد بسیار پایین تری از مسایل و مشغله‌های ذهنی جوانان را شامل می‌شود، بسیار بیشتر از ازدواج است، آن هم در شرایطی که اگر مشاوره ازدواج به درستی انجام شود، امکان فروپاشی خانواده‌ها و طلاق، بسیار پایین می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha