جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

دبیر ششمین جشنواره کتاب سال رضوی، از حضور پررنگ نویسندگان و فرهیختگان حوزه در ششمین جشنواره کتاب سال رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، محمد هادی زاهدی، رئیس ششمین جشنواره کتاب سال رضوی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال برای چهارمین سال، جشنواره کتاب سال رضوی توسط آستان قدس رضوی برگزار می‌شود که در طی این چهار سال، آثار ارزشمند و گران سنگی در حوزه معارف رضوی با موضوعات علمی، پژوهشی و ترویجی به دست ما رسیده است.

وی با بیان اینکه هدف از این جشنواره،  اشاعه تروج فرهنگ منور رضوی است، افزود: گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره زندگی و ابعاد مختلف شخصیت امام رضا(ع) و همچنین حمایت از تولیدکنندگان و نویسندگان عرصه فرهنگ رضوی از دیگر اهداف این جشنواره  است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به  رشد آثار در این  دوره گفت: 42 اثر به زبان‌ های خارجی، 74 اثر به زبان فارسی، 18 پایان نامه و 50 اثر شایسته چاپ توسط داوران ارزیابی شده است.

دکتر هادی منوری، دبیر علمی ششمین جشنواره کتاب سال رضوی، در بخش دیگری از این نشست خبری،  درباره داور‌ی‌های صورت گرفته تصریح کرد: دراین دوره در 8 حوزه داوری علوم و معارف رضوی، زیارت،  ترجمه، داستان، و پایان نامه مورد داوری قرار گرفته است.

منوری با بیان این که آثار برتر، توسط آستان قدس رضوی خریداری و منتشر می‌شود، افزود: به نفرات برگزیده در این جشنواره به ترتیب کمک هزینه سفرعمره، کمک هزینه  سفر به عتبات و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، اهداء می‌شود.

 زاهدی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه در  مشهد، در استقبال جامعه حوزوی از جشنواره کتاب سال رضوی گفت: اکثر نویسندگان و فرهیختگانی که در این جشنواره نیز شرکت می‌کنند به خصوص در بخش  سیره و معارف رضوی، حوزوی هستند و آثار برتر دراین جشنواره نیز اختصاص به بزرگان حوزوی و  استادان حوزه علمیه دارد.

گفتنی است  که ششمین جشنواره سال رضوی 25 شهریورماه سال جاری در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با حضور شخصیت‌های کشوری و خارجی  برگزار می‌شود .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha