سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 319091
۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰

سفر وزیر خارجه ایران به عراق و اظهارات سیدعمار حکیم مبنی بر راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه، پیام بسیار روشنی برای جنگ‌طلبان به ویژه آمریکا و کشورهای مرتجع عربی می‌باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه رسمی مجلس اعلای اسلامی عراق، سید عمار الحکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دیروز انجام گرفت، طرفین درباره روابط دوجانبه میان دو دولت و دو ملت ایران و عراق و همچنین اوضاع جاری منطقه به ویژه پرونده سوریه، به بحث و تبادل نظر پراختند.

در بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق درباره این دیدار آمده است: سید عمار حکیم در این دیدار تاکید کرد که راه حل سیاسی بهترین گزینه برای حل بحران سوریه است.

به نظر می‌رسد که سفر وزیر خارجه ایران به عراق و اظهارات سیدعمار حکیم مبنی بر راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه، پیام بسیار روشنی برای جنگ طلبان به ویژه آمریکا و کشورهای مرتجع عربی باشد.

جمهوری اسلامی ایران همچنین چندی قبل با اعزام رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به سوریه و دیدار با بشار اسد، پیام رسمی و جدی‌تری به جنگ طلبان داده بود.

خاطر نشان می‌شود صبح روز یکشنبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به همراه هیئت عالی‌رتبه از مقامات کشورمان برای دیدار رسمی وارد شهر بغداد شد و نشست‌های متعددی با مسؤولان عراق برای بحث و گفتگو درباره روابط دوجانبه و بررسی پرونده‌های مهم مشترک و تحولات منطقه به ویژه پرونده سوریه برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha