دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان از اجرای برنامه حفظ قرآن و نهج‌‌البلاغه در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام مهدی کریم آبادی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان از سال 63 کار خود را آغاز کرده است اظهارداشت:  این مدرسه از جمله مراکز فعال علمی و دینی کشور است که تا کنون توانسته طلاب بسیاری را جهت ترویج آموزه‌های اهلبیت(ع) تربیت نماید.

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد از روحانیون استان گلستان در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل بودند افزود:  در حال  از پایه 1 تا 10 در این مدرسه علمیه  با حضور اساتید برجسته حوزه تدریس می گردد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با اشاره به برنامه های گسترش و توسعه آموزشی این مدرسه علمیه ابرازداشت: یکی از برنامه هایی که در حال اقدام و پیگیری آن هستیم راه اندازی سطح 4 با توجه به درخواست فراوان در این مدرسه است که اقدامات اولیه آن در حال انجام می باشد.

به گفته وی هم اکنون در این مدرسه به صورت غیر رسمی دروس خارج برگزار می گردد که باتوجه به استقبال فراوان طلاب در صدد رسمیت بخشی به این سطوح با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم هستیم .

حجت الاسلام کریم آبادی، در ادامه سخنان خود از تقویت دروس قرآنی در این مدرسه خبرداد و خاطرنشان ساخت: این مدرسه علاوه براینکه هم اکنون سیاست نخبه پروری را در دستور کار دارد ، درصدد راه اندازی طرح مدرسه قرآنی نیز  می باشد .

وی تصریح کرد: در این طرح، طلاب از بدو ورود به این مدرسه، دروس قرآنی و نهج البلاغه  را در پرونده آموزشی خود خواهند داشت.

این استاد حوزه، تاکید کرد: این برنامه با محوریت حفظ قرآن و نهج البلاغه به اجرا درآمده و در تلاشیم تا طلاب تا پایان سطح یک  بخش هایی از این دوکتاب شریف را حفظ نمایند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha