شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

رییس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مهمترین رسالت روحانیت، تبلیغ است که باید در هر فرصت زمانی و مکانی از آن استفاده نموده و به رسالت خود عمل کرد.

به گزارش خبرگزای حوزه، حجتالاسلام والمسلمین احمد واعظی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه تهران که در مرکز همایش‌های دفتر درقم برگزارشد، با اشاره به حساسیت ها و مخاطرات کار طلبگی اظهارکرد: این کار یک فرصت طلایی و استثنایی است که باید از آن بهره گرفت.

وی افزود: روح کار طلبگی تحصیل و تهذیب و تبلیغ است که وظیفه تبلیغ تا آخر عمر با طلاب است که باید کار خود را به خوبی انجام دهند ولی مهم این است که از خداوند توفیق برکت بخواهیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی یادآورشد: خداوند باید به کار ما برکت دهد زیرا افراد بسیاری در طول تاریخ اسلام در حوزه های علمیه درس خوانده اند ولی چند نفر آنها چون شیخ انصاری و علامه طباطبایی وامام راحل شدند.

وی گفت: امام راحل به طور کلی مرد الهی و با برکتی بودند که دست روی هر کاری که گذاشتند، برکت به سمت آن آمد و همه چیز را متحول کردند؛ بدون شک همین دفتر تبلیغات و تبلیغ در حوزه و.... به برکت مجاهدت امام و شهداست.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: مهمترین رسالت روحانیت، تبلیغ است که باید در هر فرصت زمانی و مکانی از آن استفاده کرده و به رسالت خود عمل کند؛ البته باید به یاد داشت که کسانی که پای در عرصه طلبگی می گذارند به این کار یقین قلبی و ذهنی داشته باشند، زیرا اگر کسی به کار خود ایمان نداشته باشد، این کار را به ثمر نخواهد رساند.

وی گفت: یک مسئول حوزوی باید بداند که آیا به این ماموریت و کاری که می خواهد انجام دهد یقین قلبی دارد یا خیر؟ کسانی که کاری را با یقین انجام میدهند، قطعا اثر کار او ماندگار خواهد بود و به همین خاطر است که اثر کار اولیای خدا، جهانی شد و در عمق تاریخ رخنه کرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به این مطلب که شعبه تهران در ابتدا به عنوان یک دفتر ساده، نقش رابط تهران و قم را داشت، تصریح کرد: این دفتر امروز شناخته شده است و با توجه به مشکلات عدیده مالی در دو سال گذشته و همچنین شناخته نبودن این دفتر، ولی کار بسیار خوبی در این شعبه انجام شد و امروزه این شعبه در تهران نیز شناخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha