یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل

حوزه / معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور گفت: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید با تحصیل و تهذیب بسترهای ظهور را فراهم کنند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان،‌ حجت الاسلام والمسلمین فاضل، معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور از مدرسه  علمیه حضرت ولی عصر (عج) کهنوج بازدید و در جریان برگزاری دوره میثاق طلبگی قرار گرفت.

وی پس از این بازدید در جلسه ای با مسئولین این مدرسه، افزود: کهنوج منطقه محرومی نیست و من آن را خطه ی برخوردار و غیر محروم می دانم، زیرا این منطقه با تمام مشکلات، حوزه علمیه ای بسیار پربار دارد که مرهمی برای تمام کاستی های این منطقه است.

وی با اشاره به آیه "فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا (توبه۱۰۸﴾"، تصریح کرد: طلاب واقعی باید ویژگی های این آیه را داشته باشند، یعنی مردانی پاکیزه باشند و نه تنها خودشان را تزکیه  کنند بلکه به تهذیب و تزکیه دیگران نیز می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل در ادامه با استناد به آیه 5 سوره قصص "وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ" گفت: زمانی که اراده خداوند به چیزی تعلق بگیرد، دیگر امری  جلودار آن نیست و همه چیز در اختیار خداست، لذا ما معتقد هستیم قطعا روزی عدل الهی به وسیله منجی در جهان منتشر شده و ما باید برای این مهم زمینه سازی نبوده و بسترهای ظهور را فراهم نماییم.

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) یک مصلح کل است یعنی نه تنها خودش صالح است، اصلاح کننده هم هست و برای ظهور قطعا نیاز به یار و یاور دارد، ابراز داشت: کسانی باید باشند که ایشان را یاری کنند که در این زمینه طلاب باید به عنوان سربازان امام عصر(عج) باید تلاش وافرداشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha