یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
خندیدن طلاب

عضو شورای استانی حوزه علمیه کرمانشاه گفت: معنویت و تهذیب از مسائلی است که باید طلاب در کنار تحصیل به آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید عباس میر یونسی، دیشب در جشن تلبس طلاب استان کرمانشاه که در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) کرمانشاه  برگزار شد، با تاکید بر مهذب بودن بیشتر طلاب اظهار داشت: امروز طلاب باید معنویت خود را بالا ببرند و این برای طلبه بسیار ارزشمند است زیرا معنویت در سیره علما و بزرگان دین بوده است.

وی در ادامه با تاکید به روایات متعدد در مورد خواندن نماز شب عنوان کرد : برپایی نماز شب معنویت را افزایش می دهد  لذا طلاب باید به آن توجه کنند .

این استاد اخلاق حوزه، بر مانوس بودن بیشتر طلاب با قران کریم تاکید کرد و گفت : طلاب سعی نمایند بیشتر قرآن را بخوانند و مفاهیم آن را درک کنند  چرا که علاوه  بر نورانیت سیما نورانیت دل را به همراه خواهد داشت و بزرگانی چون امام خمینی (ره) که تا لحظات آخر عمر با برکتشان و همچنین حضرت آیت الله بروجردی بخاطر انس با قران دارای جایگاهی ویژه و خاص بودند و بهترین الگو برای طلاب جوان هستتند.

امام جمعه اسبق کنگاور گفت : طلاب باید از لحاظ مسائل اخلاقی در درجه بالایی قرا گیرند و به معلومات خود عمل نمایند و اجازه ندهند خدایی نکرده شیطان در آنها رخنه نماید و در صورت وجود وسوسه ای فورا با خداوند تبارک و تعالی بواسطه خواندن قران و نماز و ادعیه ارتباط برقرار نمایند .

تولیت حوزه کنگاور، در پایان گفت : دلی که در آن محبت خداوند قرار بگیرد نباید در آن محبت غیر و وسوسه شیطان باشد و طلاب بعنوان سربازان امام زمان (عج) که مفتخر به پوشیدن این لباس مقدس می شوند بگونه ای عمل کنند که شان آن حفظ شود و تلبس آنها دائمی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha