شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام هادی حسینخانی

معاون تهذیب حوزه های کشور با تاکید بر تربیت طلابی مهذب و موفق گفت: در این راستا مدیران و اساتید نقش بسیار مهمی به عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی در جمع مدیران حوزه و مدارس علمیه چهاراستان غرب کشور با اشاره به جایگاه و اهمیت تربیت صحیح و اصولی خصوصا در حوزه های علمیه عنوان کرد : با توجه به اینکه طلاب  و حوزه مسولیت تربیت اخلاقی  جامعه را به عهده دارند، لذا باید در این زمینه اهتمام ویژه داشت.

وی گفت : در این میان مدیران مدارس نقش مهم و کلیدی دارند زیرا بصورت مستقیم  با  تربیت طلبه در ارتباط هستند و طلبه به آنها به عنوان الگو و معلم نگاه می کند بنابرین مدیران مدارس در قبال طلاب دارای مسولیت تربیتی هستند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور تصریح کرد : مدیران و مسئولین مدارس علمیه باید دارای صبر زیاد و سعه صدر باشند و با حوصله به امور مدارس خود رسیدگی نمایند و علاوه بر آن با ارتباط با طلاب به مشکلات و امورات آنها تا حد امکان توجه و آنها را بررسی نمایند .

وی  از  نظم و انظباط  به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم در تربیت طلاب نام برد و گفت: امروز باید طلاب منظم و منضبط باشند تا بتوانند در تمامی امور موفق گردند.

این استاد حوزه، یاد آور شد : از طرفی در تمام زندگی  باید عشق به اهل بیت(ع) داشت و همیشه سیره آنها را مشوق و سر لوحه کار های خود قرار دهیم و با کمک گرفتن از آنها در مسیر راست حرکت نماییم .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha