پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

دبیر شعر آیینی کشور با تاکید بر لزوم بررسی کامل اشعار آیینی پیش از انتشار، تاکید کرد: شاعران نباید با برخی اشعار غیرمستند تمامیت فرهنگ عاشورا را زیر سئوال ببرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدعلی مجاهدی، شنبه شب در ششمین کنگره شعر عاشورایی که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: حضور علما و فضلای حوزه در این مراسم، نشان دهنده اهمیت نقش مهم روحانیت در توسعه شعر آیینی است، موجب دلگرمی شاعران می شود.

دبیر شعر آیینی کشور با اشاره به لزوم بهره مندی از نظرات علما، یادآور شد: باید در حوزه شعر آیینی و عاشورایی از نظرات علما و بزرگان حوزه بیشتر استفاده کنیم.

وی با ذکر این مطلب که شعر عاشورایی با شعر عاشورا متفاوت است، ابراز داشت: شعر عاشورایی از زمان حضرت آدم(ع) که بر مصیبت امام حسین(ع) گریسته، تا قیامت ادامه داشته و دارد، ولی باید موضوعات آن را از نظر استناد مورد توجه قرار دارد.

مجاهدی با بیان این که شعر عاشورا از معارف زلال این حادثه بزرگ نشأت گرفته، ادامه داد: در شعر عاشورا بیشتر بر روایات مستند و دقیقی که از سوی شعرا در خصوص واقعه عاشورا عنوان شده است، اصرار وجود دارد و این سبک مختص به این نوع حوادث است.

دبیر شعر آیینی کشور با ذکر این مطلب که مخاطبان باید اشعار شاعران و مداحان آیینی را مورد نقد قرار دهند، افزود: یکی از محاسن این کار آن است که وهابیت دیگر نمی تواند با ایراد گیری از این شعرها ما را متهم به ضدیت با دین کند.

وی با تاکید بر لزوم بررسی کامل اشعار آیینی پیش از انتشار، تاکید کرد: شاعران نباید با برخی اشعار غیرمستند تمامیت فرهنگ عاشورا را زیر سئوال ببرند.

دبیر شعر آیینی کشور با بیان اینکه گریاندن مخاطبان نباید هدفی باشد که مداحان و شاعران هر آن چه می‌خواهند را عنوان کنند، گفت: باید در این زمینه دقت نظر کافی داشت و بهانه به دست دشمنان نداد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha