جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

همه مسلمین در صورتی می توانند از دستاورد های بزرگ جهاد و شهادت امام حسین(ع) محافظت نمایند که به مخالفت و مقابله با استکبار بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس با اشاره به فرمایش امام حسین(ع) که فرمودند: "انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی (ص)" گفت: اصلاح خواهی و اصلاح طلبی در میان جامعه و امت اسلامی، حرکت در مسیر نبوی و رسوا نمودن حکومت های فاسد و ظالم، از جمله  اهداف سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش بود.

آخوند عبدالباسط نوریزاد در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در گنبد افزود: از آنجایی که یزید فردی فاسد و فاسق بود و حکومت وی، جامعه را به سوی تباهی و فساد می کشاند، امام حسین(ع) به منظور از بین بردن بی عدالتی و ظلم، چاره ای جز قیام نداشت.

به گزارش دفتر نمایندگی امور اهل سنت استانهای گلستان و گیلان، وی ادامه داد: بزرگترین انگیزه قیام امام حسین (علیه‌السلام) مسئله امر به معروف و نهى از مـنكر است كه این دو از مـهمـتـرین اركان دین است و امـام عـلیه السلام در درجه اول مسئول اجرای این امر مهم اسلامى بوده است .

وی در ادامه، برگزاری مراسم عزاداری به منظور ارتقای دانش و بینش عمومی در مورد نهضت عاشورا و اهداف والای امام حسین(ع)  در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا را مهم ارزیابی نمود و گفت: در صورتی این مسئله بیشتر تحقق می یابد که از سخنرانان آگاه و مطلع به فلسفه قیام عاشورا در مراسم های عزاداری استفاده کنیم.

نوریزاد در پایان، مهم ترین وظایف مسلمانان را داشتن اتحاد و اتفاق دانست و عنوان کرد: همه مسلمین در صورتی می توانند از دستاورد های بزرگ جهاد و شهادت امام حسین(ع) محافظت نمایند که به مخالفت و مقابله با استکبار بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha