پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

عمر نظام آل خلیفه به خاطر قطع روابطش با مردم، به پایان رسیده، و نظام به یک هیولایی از قتل و کشتار تبدیل شده و سرکوب عزت و نقض حریم خصوصی مردم را در دستور کار خود دارد. پیروزی ما به امید خدا، روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و ما به یاری و نصر خداوند بزرگ اعتماد داریم.

خبرگزاری حوزه/ حجت‌الاسلام سیدجعفر علوی متولد سال 1959میلادی در منامه پایتخت بحرین است. وی نایب رییس و رییس کمیته فرهنگی صندوق اجتماعی حسینی از نهادهای فرهنگی فعال در دهه هفتاد است. او صاحب تالیفات متعدد است و در ارسال مطالب برای مطبوعات  ونشریات بحرینی فعالیت داشته. این علوی بحرینی دارای نقش برجسته، در جنبش اسلامی در بحرین بوده و از دسامبر سال  1981 تا 1999، در زندان‌های آل خلیفه به سربرده و بعد از این مدت نیز محکوم به حبس ابد شده است.

مشارکت در تاسیس انجمن عمل اسلامی مخالف نظام و راه اندازی و تدوین برنامه های آموزشی آن، مشارکت در فعالیت‌های حقوقی از طریق انجمن حقوق بشر بحرین و بعد ازآن تأسیس مرکز حقوق بشربحرین، رییس کمیته ملی شهدا و قربانیان شکنجه در بحرین به‌مدت سه سال، مشارکت در بسیاری از کنفرانس‌های مخالف نظام بحرین و فعالیت‌های اثربخش سیاسی، مشارکت در فعالیت‌های رسانه‌ای و سیاسی انقلاب 14فوریه سال 2011، رهبری جنبش عمل اسلامی بحرین که این جنبش از اواسط دهه هفتاد قرن گذشته در انقلاب بحرین فعال است، از دیگر فعالیت‌های این انقلابی بحرینی است. حجت‌الاسلام سیدجعفر علوی در مصاحبه با سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه به رایزنی‌های آشکارحاکمان آل خلیفه با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم  از نظام آل خلیفه از طریق اطلاعات نظام‌مند، پیشنهادات و ایده‌ها در مقابله و مخالفت  با انقلاب پشتیبانی می‌کند:

* آخرین تحولات سیاسی واجتماعی در بحرین در حال حاضرچگونه است؟

نظام آل خلیفه در مقابله با انقلاب  مردمی بحرین شکست گسترده‌ای داشته، چراکه به دنبال حل بحران از طریق راه‌حل‌های امنیتی بوده و اوضاع سیاسی بدتر شده است .حکومت آل خلیفه بیش از این قادر به کار سیاسی خاص نیست به خصوص بعد از رسوایی آشکارش در سطح بین الملل که حتی صدای حامیان آمریکایی‌اش را نیز درآورده است. زیرا در جلسه اخیرکنگره آمریکا 20 نماینده با انتقاد از رژیم بحرین خواهان اجازه ورود گزارشگر سازمان ملل در امر مبارزه با شکنجه به منامه برای تحقیق درباره موارد شکنجه در بحرین شدند. از این رو حکومت به افزایش دستگیری‌ها و اجرای احکام سنگین و حبس ابد برای بسیاری از رهبران و عاملان اصلی انقلاب بحرین به دلایل سیاسی اقدام کرده است. با این حال، جوانان انقلابی توانایی خود را برای مقاومت در برابر نظام ثابت کرده‌اند و نظام را به چالش کشیدند، به عنوان مثال در عاشورای 1435ه.ق سال جاری حضور انقلابی جوانان قابل توجه بود و بسیاری از نوشته ها در دسته های عزاداری به نام شهدای بحرین حمل می شد و مشارکت و حضور، بسیارانقلابی بود.

* آیا خبری از تعداد افرادی که به جرم اعتراض به جنایات آل خلیفه در زندان هستند دارید؟

تعداد زندانیان سیاسی در حال حاضر به 3هزار زندانی می رسد، بعضی از این افراد به شکل ظالمانه ای محاکمه شدند و بعضی دیگر زندانی هستند بدون آن‌که محاکمه شوند. از این رو حماقت نظام و تمایل حکومت برای شکستن انقلاب مردم با سلاح دستگیری و سرکوب این تعداد زندانیان را افزایش داده است.

* که تعدادی از این زندانیان، از علما و روحانیون سرشناس بحرینی اند.

بله، تعداد علمای برجسته بحرین در زندان‌های آل خلیفه به 11عالم می رسد که از جمله آنها شیخ عبدالجلیل المقداد، شیخ محمد حبیب مقداد، شیخ محفوظ، سید ماجد، شیخ نوری، شیخ مخوضر، شیخ محروس، سیدمهدی موسوی، شیخ دمستانی، شیخ المسترشد و شیخ عاشور هستند.

 * از دورانی که خودتان در زندانهای رژیم بحرین محبوس بودید بگویید. شما چند سال در زندانهای آل خلیفه به سر بردید و چه شرایطی داشتید؟

درابتدای زندانی شدنم در زندان‌های آل خلیفه در معرض شکنجه‌های شدید قرار گرفتم و به مدت 7سال با سایر دوستان و همکاران و انقلابیونِ دیگر، انواع آزار و اذیت‌ها، محرومیت‌ها وگرسنگی را تحمل می‌کردیم و حدود 5سال نیز از ملاقات با خانواده ام محروم بودم. در تمام سالهایی که در زندان بودم، حاضربه رایزنی  برای آزادی از زندان در قبال عذرخواهی از نظام و اعلام وفاداری به آنها نشدم.

* یکی از ویژگی های انقلاب بحرین، حضور پرشور، پیوسته، پرتعداد و البته باوقار بانوان بحرینی در اعتراضات و راهپیمایی هاست. نقش زنان در انقلاب بحرین چگونه است؟

زنان بحرینی نقش بزرگی درانقلاب بحرین دارند، آنها ایثارگر، پشتیبان و شرکت‌کنندگان اصلی در انقلاب هستند که از جمله فعالیت‌های آنها، مشارکت در تظاهرات میادین و تحصن‌ها است و تاکنون تعداد زیادی از زنان به دست نظام به قتل رسیده و به درجه شهادت رسیده‌اند و می توانیم بگوییم که همواره نقش بانوان در انقلاب، اساسی و بسیار عالی و تعیین کننده است.

در زندانهای آل خلیفه در معرض شکنجه های شدید قرار گرفتم و به مدت 7سال با سایر دوستان و همکاران و انقلابیونِ دیگر، انواع آزار و اذیتها و محرومیتها وگرسنگی را تحمل می کردیم و حدود 5سال نیز از ملاقات با خانواده ام محروم بودم. در تمام سالهایی که در زندان بودم، حاضربه رایزنی  برای آزادی از زندان در قبال عذرخواهی از نظام و اعلام وفاداری به آنها نشدم.

*  تعداد بانوان انقلابی در زندانهای آل خلیفه از روزهای آغازین انقلاب تاکنون چه تعداد است؟

در طول ایام انقلاب نظام آل خلیفه زندانی کردن بانوان را متوقف نکرده، به‌طوری که در ماه چهارم انقلاب، تعداد بانوان زندانی به  125زندانی رسید که شامل بانوان معلم، دانشجو، مهندس، کارمند و زنان خانه دارمی شوند و اخیرا حکومت 4 دختر را زندانی کرده که نشان دهنده و نماینده اهداف و باطن پرشور انقلاب مردمی بحرین  هستند.

* در حال حاضر شاهد همکاری . همنوایی شوم و نافرجام بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در بسیاری از تحولات منطقه همچون مسائل سوریه هستیم . این مساله در خصوص بحرین چگونه است؟

حکومت سعودی می داند که بحرین در مرزشرقی با عربستان است، پس هنگامی که مردم بحرین به خواسته خود که همان تحقق نظام دموکراسی و انتخابات است برسند، اولین قدم برای نابودی عربستان سعودی برداشته می‌شود، زیرا مردم عربستان به شدت تحت تاثیر این تجربه جدید منطقه قرار می گیرند. به همین دلیل آل سعود به طور نظامی از طریق ارتش اشغالگرش در سرکوب و مقابله با انقلاب مردم مشارکت می کند و همچنین در تمام زمینه های امنیتی و سیاسی و دیپلماسی و اقتصادی در تقویت نظام تلاش می‌کنند تا حکومت آل خلیفه سقوط نکند و در داخل منهدم نشود چراکه شکست آل خلیفه نابودی عربستان سعودی است.

اما رژیم صهیونیستی؛ این رژیم  از نظام آل خلیفه از طریق اطلاعات نظام مند، پیشنهادات و ایده ها در مقابله و مخالفت  با انقلاب پشتیبانی می کند، چنانچه این قضیه ماه پیش در دیدار رییس اطلاعات بحرین با رهبران صهیونیستی موساد در تل آویو به منظور هماهنگی بین دو سازمان  آشکارشد.  از همین رو عربستان و رژیم صهیونیستی مشترکا برای بقای رژیم آل خلیفه تلاش می‌کنند.

* برنامه های آتی انقلابیون بحرینی برای مقابله با جنایات آل خلیفه چیست؟

انقلاب در مسیر تمرکز زدایی حرکت می‌کند و انقلابیون بیشتر با مقررات مقاومت مشروع برضد اشغالگران سعودی تروریسم و سرکوبگر و ظلم و ستم آل خلیفه هماهنگ و منسجم می‌شوند و با تمام نیرو مقابله و مخالفت با دستگاه تروریسم وسرکوب را در کنار دیگر جنبش های مردمی و صلح منطقه‌ای ادامه می‌دهند، از این رو انقلاب در طی ماه های آینده به برگ برنده ای دست می یابد به خصوص با نزدیک شدن قریب الوقوع به سومین سالگرد انقلاب مردم بحرین.

* پیش بینی شما درخصوص تحولات بحرین در آینده چیست؟

نظام آل خلیفه ضعیف شده و قادر به توقف جنبش انقلابیِ رو به رشد ما نیست ،در نتیجه آنها به روش‌های قهری و ظالمانه معروف همچون تبعید و بازداشت های گسترده و وارد کردن شکنجه های شدید بر زندانیان روی می آورد. اما با وجود چنین شرایط نامطلوبی مردم قاطعانه تر و مصمم بر سرنگونی نظام هستند چرا که عمر نظام  به خاطر قطع روابطش با مردم به پایان رسیده است، و نظام به یک هیولایی از قتل و کشتار تبدیل شده و سرکوب عزت و نقض حریم خصوصی مردم را در دستور کار خود دارد. پیروزی ما به امید خدا روز به روز نزدیک ترمی شود و ما به یاری و نصرخداوند بزرگ  اعتماد داریم برای همین ملت بر این بیماری وطن و بادهای وزنده سختی‌های سرزمین‌مان صبر می‌کند و به امید خدا ملت بر این نظام ظالم و ستمگر و نابودی آل خلیفه پیروزی می‌شود.

گفت‌وگو: وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha