سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: ترویج فرهنگ شهادت و شهادت طلبی وظیفه ای همگانی است و لذا نباید از ترویج این مساله بسیار مهم و کلیدی در جامعه غفلت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مصباح یزدی ، عصر جمعه طی سخنانی در همایش "پیشگامان بصیرت، مدافعان ولایت" که به همت اداره کل بنیاد شهید استان قم در سالن همایش‌ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تاکید بر این که ما عزت امروز ایران اسلامی را بعد از عنایات الهی و توجهات ائمه اطهار(ع) مدیون خون شهدا هستیم، اظهار داشت: ترویج فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی امروز وظیفه همه مردم و مسئولان است و نباید خدای ناکرده در این باره کوتاهی یا غفلتی صورت گیرد.

ایشان  همچنین افزود: فرهنگ شهادت طلبی ملت بزرگ ایران ریشه در باورهای عمیق دینی و به ویژه عاشورای حسینی دارد و دشمنان با وجود همه تلاش هایشان نتوانستند این باور را در بین مردم ما تضعیف کنند و البته ما نیز نباید از توطئه های دشمنان غافل باشیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد:به راستی چنانچه شهدا و خون پاک شان نبود از اسلام چیزی باقی نمانده بود و به معنای واقعی کلمه شهد میراث دار راه عاشورا و امام حسین(ع) هستند.

ایشان  در ادامه با تاکید بر این که وجود خانواده ها و والدین معظم شهدا برای جامعه اسلامی ما ، مایه خیر و برکت است، گفت: شما خانواده های شهدا ، نقش بسیار مهمی در تربیت و شکوفایی معنوی و علمی و اخلاقی این ستارگان همیشه فروزان ایران اسلامی داشته اید و ما مدیون شما هستیم.

آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اعتقاد مشترک همه ما این است که این دنیا یک زندگی مقدماتی، برای یک زندگی ابدی است، بیان داشت: این دنیا برای ما مثل دوران جنینی دوم است که ما در آن باید مسیر تکامل را پیدا کنیم تا به حقیقت دنیای دیگر دست یابیم و بتوانیم راه سعادت را بپیماییم و شهدا کسانی بودند که با وجود سنین کم و در اوج جوانی، ره صد ساله را طی کردند.

ایشان یادآور شد: بسیاری از انسان‌ها این اعتقاد را دارند اما در مقام عمل ضعیف عمل می‌کنند با این وجود برخی نیز گویا مرغ باغ بهشت هستند و در این زندگی دنیایی آرام و قرار ندارند، نمونه بارز آنها در دوران دفاع مقدس دیده می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که به تعبیر زیبای قرآن کریم، شهدا زندگان حقیقی هستند که در سر سفره پروردگار متنعم هستند، تاکید کرد: خداوند متعال این عزیران را به هدف مطلوبشان که همان شهادت بود رساند و آن ها با شهادت خود راه اصلی سعادت را به ما نشان دادند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha