پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرهنگ شهادت

حوزه/ جمعی از علما و ائمه جمعه خراسان جنوبی، با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهداء گفتند: راه شهداء، تبعیت از ولایت فقیه بوده و باید با الگو قرار دادن شهداء در حفظ آرمان های آنان بکوشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند، روحانیون و طلاب همانند مردم ولایی و شهید پرور خراسان جنوبی با حضور در مراسم تشییع شهداءی دفاع مقدس بار دیگر با انقلاب و ولایت تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به حضور پرشور مردم ولایت مدار بیرجند در تشییع پیکر شهداءی گمنام افزود : شهداء زنده و ناظر بر اعمال ما هستند و این شهداء بودند که والاترین درجه از زندگی را هدف قرار دادند و  جان شیرین خود را برای حفظ انقلاب اسلامی با خدا معامله کرده اند.

وی، حضور جوانان را مشت محکمی در دهان استکبار دانست و گفت: امروز روزی است که جوانان ما در برابر تمامی استکبار  ایستاده اند و با الگو قرار دادن این شهداء به فرامین خدا و قرآن عمل کردند و بار دیگر تجدید میثاق دوباره ای با ولایت بستند.

حضور معنادار مردم

 حجت الاسلام شاه بیگی، امام جمعه خوسف نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزار ی حوزه، حضور پر شور مردم را نشان از زنده بودن شهداء دانست و گفت: این موج حضور مردم در تشییع شهداءی گمنام نشان از زنده بودن وجود حقیقی شهداء در بین مردم است .

وی افزود: حقیقت و زندگی شهید آن قدر با عظمت است که در این دنیا نمی توانیم به آن پی ببریم، بلکه تلاش می کنیم تا گوشه ای از آثار حیات و حقیقت شهداء را درک کنیم.

امام جمعه خوسف، حضور مردم را معنادار توصیف کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به این که برنامه ریزی کافی انجام نگرفته بود ولی مردم کمبود ها را جبران کردند و نشان دادند که هنوز بر سر آرمان های امام و رهبری هستند.

وی طلاب و روحانیون را مدیون شهداء دانست وتصریح کرد: ما باید در تمامی عرصه ها حضور داشته باشیم و سعی بر این داشته باشیم که خون شهداء پایمال نشود و در راه شهداء قدم برداریم .

حجت الاسلام شاه بیگی، ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهداء و ادامه دادن در راه آنان را رمز موفقیت ایران اسلامی دانست و گفت: راه شهداء، تبعیت از ولایت فقیه است و باید با الگو قرار دادن شهداء سعی در حفظ آرمان های آنان بنماییم تا بتوانیم انقلاب و اسلام را حفظ نماییم.

جامعه شهداء را متعلق به خود می دانند

حجت الاسلام معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز در جمع پر شور مردم حضور داشت درگفتگو با خبرنگار خبرگزار ی حوزه در بیرجند گفت: حضور پرشور مردم باعث تجدید خاطرات دوران دفاع مقدس می شود، دورانی که با شهادت هریک ار فرزندان انقلاب خون مردم به جوش می آمد و با وفاداری دین خود را به انقلاب ادا می کردند.

وی شهداء را فرزندان جامعه دانست و خاطر نشان کرد: جامعه شهداء را متعلق به خود می دانند و تک تک مردم این پیام را با حضور خود ثابت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران خراسان جنوبی وظیفه جوانان را توجه به سیره شهداء دانست و گفت: جوانان ما باید شهداء را الگوی خویش قرار دهند و با مطالعه خاطرات آنان درس زندگی را از آنان بیاموزند.

وی افزود:امروزه نسل جوان با اجرایی کردن اسلام ناب محمدی در جامعه میتواند سیانت از انقلاب و نظام و فرهنگ دینی و ملی ایران اسلامی را حفظ کنند.

تلاش برای درک حقیقت شهداء

 حجت الاسلام محمد علی جعفری، مسئول دفتر مقام معظم رهبر در دانشگاه بیرجند که در مراسم تشییع شهداء حضور داشت در گفتگو با خبرنگار حوزه، شهداء را گنجینه های جامعه خواند  و گفت: برای درک حقیقت شهداء باید به زندگی آن نگاهی داشت تا بتوان آنان را سر لوحه ی خود در زندگی قرار داد.

وی افزود: ما باید هدف شهداء را دنبال کنیم تا بتوانیم کمی از سنگینی وظیفه ای که بر دوش تک تک ما  مردم است کاسته شود و این تنها عمل کردن به سیره امامان و معصومین است.

پیام شهداء پیروی از ولایت فقیه

حجت الاسلام نورس ، مسئول عقیدتی،سیاسی مرزبانی خراسان جنوبی که خود را مدیون شهداء می دانست در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد:حضور مردم وصف نشدنی است ، ما هر لحظه شاهد افزوده شدن جمعیت هستیم و این نشان از انقلابی بودن مردم خراسان جنوبی و روحیه شهادت طلبی آنان است .

وی پیام شهداء را پیروی از ولایت فقیه دانست و گفت: شهداء رفتند تا ما را بیدار کنند و ما باید در مسیر انقلاب و امام قدم برداریم.

حجت الاسلام نورس با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت:امام صادق(ع) با دانش و بینش و اندیشه ای که برای ما به یادگار گذاشته باعث شده تا این شهداء از آنان الگو برداری کنند و ما نیز باید از آنان الگو برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha