شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
لکزایی

حوزه/ معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: معرفی شهدا به عنوان نخبگان فرهنگی و الگوساز در جامعه نیازمند توجه مراکز علمی، پژوهشی و حوزوی است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی امروز در دومین همایش «حبیب دل ها» با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: برگزاری یادواره های شهدا علاوه بر این که در راستای تقویت فرهنگ عمومی است، یکی از راه های زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه می باشد.  

وی با بیان این که معرفی شهدا به عنوان نخبگان فرهنگی و الگوساز در جامعه نیازمند توجه مراکز علمی، پژوهشی و حوزوی است، تصریح کرد: مراکز مختلف علمی فرهنگی باید در زمینه معرفی شهدا به عنوان اسوه های فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که بحث شهدا مربوط به اشخاص نیست و توجه به جریان حق علیه باطل می باشد، ابراز داشت: هرقدر که فرهنگ جهاد و شهادت با شیوه های علمی و آکادمیک مطرح شود موجب تقویت هویت اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی افزود: باید مسیر خروج از ظلمت و ورود به نور را با تقویت فرهنگ جهاد و شهادت به جوانان بیاموزیم.      

وی با اشاره به هدف برگزاری دومین همایش «حبیب دل ها»، اظهار داشت: جمعی از دوستان شهید و علاقه مندان به فرهنگ جهاد و شهادت در نشستی تصمیم گرفتند به موازات اقدامات نهادهای فرهنگ عمومی، اقدامی تخصصی و علمی در بحث جریان سازی و هویت سازی فرهنگ شهید و شهادت صورت دهند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه مجموع مقالات سال قبل منتشر شده است، گفت: برگزاری چنین نشست هایی موجب انتشار آثار ادبی، هنری و فرهنگی در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

انتهای پیام/313/33 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha