شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان تاکید کرد: امروز آنچه که باعث بیمه شدن کشور ما در مقابل همه توطئه ها و بحران ها شده، ترویج فرهنگ شهادت طلبی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی ، طی سخنانی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: همین فرهنگ شهادت طلبی که آن را از سیره پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) و اولاد این بزرگواران فرا گرفته ایم، حقیقتا دشمنان اسلام و نظام اسلامی را زمین گیر کرده و مایه عزت و اقتدار ما بوده است.

وی همچنین ضمن تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین علی (ع) گفت: ابعاد مختلف زندگی مولا علی (ع) برای همه ما توام با بهترین و والاترین درس زندگانی و بندگی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام علی (ع) عاشق بی قرار حق تعالی بود و همه زندگی خود را در مسیر بندگی خالصانه خدا و نشر اسلام عزیز و حراست از آن صرف کرد.

وی با اشاره به این که تجلی و تجسم آیه دوم سوره انفال مولا علی(ع) است، بیان داشت: عشق مولای متقیان به معبود و خالق خویش ، یک عشق شعاری نیست، بلکه این حقیقت در جای جای زندگی مولا(ع) خودش را نشان می دهد.

*عطر علوی را وارد زندگی کنیم

 آیت الله خاتمی ادامه داد: از این رو آنان که می خواهند علوی زندگی کنند، باید عطر علوی در زندگیشان ساری و جاری باشد و بدانند این عطر با عشق به خدا و توجه به معنویات در زندگی فردی و اجتماعی ایجاد شده و پراکنده می گردد.

وی در ادامه با اشاره به این که با نگاهی به زندگانی امیرالمومنین (ع) می توان جلوه هایی از عشق ناب به خدا در زندگی ایشان را مشاهده کرد، گفت: نخستین جلوه عشق حضرت به نماز بود چرا که ایشان به اقامه نماز اول وقت اهتمام ویژه ای داشت  و وقتی به نماز می ایستاد ، رنگ از رخ حضرتش می پرید و می فرمود که زمان ادای امانت الهی فرا رسیده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این که ما در تاریخ می خوانیم در نماز تیر از پای حضرت می کشند، نشان دهنده جلوه عشق حضرت به خدا و نماز است و ما که مدعی پیروی از ایشان هستیم باید به نماز خویش بیشترین توجه را داشته باشیم.

وی با بیان این که امام علی (ع) بسیار با دعا و مناجات با خدا مانوس بود، ابراز داشت: باید به این نکته مهم توجه داشت که دعا تنها برای گرفتن حاجت نیست چرا که به تعبیر آیت الله شهید مطهری، دعا هم طلب و هم مطلوب است و  نفس گفتن یا الله ، ذکر خداست و ارزشمند می باشد.

وی اضافه کرد: در این ماه مبارک رمضان بکوشیم که با انس با دعا و خلوت کردن با خدا ، گوهر قیمتی بندگی را به دست آوریم و بدانیم که اسم اعظم دعاها در دعای سحر است.

*لزوم بهره گیری از فرصت بی نظیر لیالی قدر

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با اشاره به لزوم بهره گیری هر چه بیشتر از فرصت بی نظیر شب های قدر اظهار داشت: در لیالی قدر که قلب ماه مبارک رمضان است، تمامی درب های رحمت الهی به روی بندگان باز است و در واقع همه آن هایی که شب احیاء این مراسم معنوی شرکت می کنند از مولا علی و خدای علی (ع) دعوت نامه دارند که به اینجا آمده اند.

وی با بیان این که امام علی (ع) حقیقتا سرباز فداکار دین بود که از اول عمر تا پایان آن در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد، گفت: ایشان عاشق شهادت در راه خدا بود و در همین رابطه می فرمود مرگ برای من مهمان ناخوانده و ناشناس نیست چرا که نسبت من با مرگ مانند کسی است که شب لب تشنه باشد وبه آب برسد.

آیت الله خاتمی همچنین با بیان این که فرهنگ شهادت کشور ما را بیمه کرده است، افزود: واقعا انسان وقتی به زندگانی امام علی (ع) نگاه می کند ، می بیند که شهادت ایشان انسان را نمی سوزاند بلکه آن چه دل ما را در طول تاریخ به درد آورده است، مظلومیت این بزرگوار است.

وی با اشاره به این که حضرت امیر(ع) اسوه شهادت طلبی در راه خداست، گفت: اسلام هیچ گاه فرمانده شجاع و قهرمانی همچون امام علی (ع) نداشته که از همه چیز خود برای رضای خدا و اهداف پیامبر خدا (ص) عاشقانه و فداکارانه بگذرد.

*برای نجات مسلمانان دعا کنید

امام جمعه موقت تهران در خاتمه با اشاره به شرایط نامناسب جهان اسلام، تاکید کرد: در این شب های قدر برای رهایی مسلمانان سوریه و بحرین و دیگر کشورها از چنگال مزدوران به ظاهر مسلمان و تروریست های وهابی دعا کنید ، همچنین برای نجات مسلمانان میانمار بسیار دعا کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha