پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه يكی از مرکز پژوهشی حوزوی و دانشگاهی است که در قالب 11 گروه پژوهشی سازماندهی شده است و فعالیت آن بر بازنگری و اسلامی سازی علوم انسانی متمركز می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی اینترنتی  www.rihu.ac.ir  به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، در قالب 15 بخش متنوع  علمی، آموزشی و پژوهشی شامل پژوهشگاه، پژوهش، انتشارات، نشریات علمی، آموزش، پژوهشکده ها، رویدادهای علمی، کتابخانه، آخرین رویدادها، پژوهش در پژوهشگاه ، تحصیل در پژوهشگاه، آثار پژوهشگاه، کتابخانه پژوهشگاه، دستاوردها و سایر، اطلاعات ارزشمندی را در دسترس مخاطبین خود قرار می دهد.

"پژوهشگاه"، به عنوان اولین بخش این پایگاه حاوی عناوین متعددی از جمله پژوهشگاه در یک نگاه، بیانیه ماموریت، تاریخچه، رییس پژوهشگاه، ساختار سازمانی، تفاهم نامه، اعضای هیئت علمی، جوایز و افتخارات، پرسش های متداول و ارتباط با ما می باشد.

"پژوهش" و "انتشارات"  بخش های دیگری از این پایگاه است و کاربران می توانند با مراجعه به این بخش ها، با اطلاعاتی در رابطه با برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نشست ها و همچنین کتاب ها، نشریات علمی، تازه های نشر، خدمات فروش، نمایندگی ها و ... آشنا شوند.

بخش دیگر این پایگاه که مورد توجه بسیاری از محققان و کاربران می باشد، بخش نشریات علمی است که با عناوین مختلفی از جمله روش شناسی علوم انسانی، جستارهای اقتصادی ایران، تربیت اسلامی، اسلام و مدیریت، مطالعات اسلام و روانشناسی همچنین اسلام و علوم اجتماعی اطلاعات ارزشمندی را در دسترس علاقه مندان قرار می دهد.

بخش "آموزش" یکی دیگر از بخش های این پایگاه اطلاع رسانی می باشد که مطالبی همچون راهنمای پذيرش، مقاطع و دوره ها، اساتيد، دانشجويان، فارغ التحصيلان، برنامه تحصيلی و تقويم آموزشی، فرم ها، قوانین و بخشنامه ها را در خود جای داده است.

"پژوهشکده ها" که به معرفی پژوهشکده های علوم اجتماعی، علوم رفتاری و علوم اسلامی در شبکه جهانی می پردازد از دیگر عبخش های پایگاه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به شمار می رود.

"كتابخانه و مركز اطلاع رسانی" از دیگر بخش های این پایگاه می باشد که خدماتی همچون  جستجو در منابع كتابخانه(سيمرغ)، پیوندها - پايگاه های اطلاعاتی، كتابخانه پژوهشگاه در Lib.ir، ابزار کاربردی مطالعه و تحقیق(دانلود) و ... را در دسترس محققان و پژوهشگران قرار می دهد.

بخش "اخبار و رویدادها" در واقع بخش روتین پایگاه است که در طول روز چندین مرحله به روز رسانی می شود و آخرین وقایع و روخدادهای پژوهشگاه را به سمع و نظر علاقه مندان می رساند.

"پژوهش" یکی دیگر از بخش های پر مخاطب و داری موضوعات و عناوین متعددی می باشد که از جمله می توان به  زمينه های پژوهشی، اولويت هاي پژوهشی، پروژه های پژوهشی، كرسی های نظريه پردازی، همكاری های علمی، فرم ها و اسناد مفيد اشاره کرد.

همچنین در این بخش گروه های پژوهشی قرآن پژوهی، فلسفه علوم انسانی، اقتصاد، تاريخ اسلام، روانشناسی، مديريت، فلسفه و كلام، علوم تربيتی، علوم اجتماعی، حقوق وعلوم سياسی معرفی شده اند.

"نشریات علمی" از دیگر عناوین این بخش از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می باشد که شامل عناوینی از جمله فصلنامه علمی-پژوهشي روش شناسي علوم انساني، دوفصلنامه علمي-پژوهشي تربيت اسلامي، دوفصلنامه علمي-پژوهشي جستارهای اقتصادی ايران، دوفصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات اسلام و روانشناسی، دوفصلنامه علمی - تخصصی اسلام و مديريت، دوفصلنامه علمی-تخصصی اسلام و علوم اجتماعی می باشد.

آرشيو سمعي و بصری، پيوندها، نظرسنجی، از وحدت حوزه و دانشگاه تا علوم انساني اسلامی، پادکست و در رسانه ها از جمله عناوین بخش "سایر" این پایگاه می باشد، همچنین علاقه مندان می توانند با مراجعه به بخش "خدمات الکترونیک "پایگاه از امکاناتی چون منابع كتابخانه، مكاتبات اداری، پست الكترونيك، كاربران اينترنت، تلفن های داخلی و نشر الكترونيک بهره مند شوند.

برپایه این گزارش، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در شهر مقدس قم، ابتدای شهرک پرديسان، بلوار دانشگاه واقع شده و محققان و پژوهشگران می توانند از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی به نشانی www.rihu.ac.ir ، یا مکاتبه با صندوق پستي 3151/37185 و پست الكترونيك info@rihu.ac.ir  و نیز تماس با شماره تلفن 32111-025 با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارتباط برقرار نمایند.

انتهای پیام   17/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha