چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 328514
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کتاب مادر امام زمان

نشست نقد کتاب «پژوهشی نو درباره مادر امام زمان (عج)» عصر امروز به همت انجمن مهدویت حوزه علمیه قم در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در ابتدای این نشست ناهید طیبی، مولف این اثر با اشاره به اهمیت بازخوانی تاریخ مادران ائمه(ع) گفت: باید تاریخ‌شناسان در این زمینه پژوهش کنند و آثار آنها، منطبق بر مستندات دقیق تاریخی باشد تا بتوان از این رهگذر به الگوهای جدیدی در حوزه‌های تربیتی اخلاقی ناظر به زندگی اهل‌بیت(ع) دست یابیم.

وی افزود: این کتاب شامل بخش‌های مختلف از جمله گونه‌‌های روایی مربوط به مادر امام زمان(عج) و دیدگاه‌های منتسب به این گونه شناسی‌های است.

نویسنده این کتاب عنوان کرد: بررسی روایات و دیدگاه‌های مسلمانان دیدگاه‌های غیرمسلمان رویکرد پژوهش در زمینه حضرت نرجس(س) از دیگر قسمت‌های این کتاب است.

طیبی، عنوان اوضاع سیاسی اجتماعی سامرا  در سال‌های حیات حضرت و همچنین بررسی شخصیت و حیات مادر امام زمان(عج) از دیگر بخش‌های کتاب برشمردو گفت: در این کتاب سعی شده با بررسی آیات  و روایات و اسناد معتبر به مطالعه این آثار اقدام کنیم.

خاطرنشان می شود: در این نشست علمی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهبازیان از اساتید حوزه و همچنین دکتر صفری از کارشناسان تاریخ اسلام، به نقد این کتاب پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha