دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسالام حاجتی

مدیر حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که آمریکا امروز در محاصره اندیشه های ناب امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران است، گفت: اگر امروز ایران در محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارد، خودِ آمریکا نیز در محاصره کامل اندیشه های امام و آثار بین المللی انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان،  امروز در نهمین یادواره شهدا و بزرگداشت ایثارگران خوزستان، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز به برکت خون پاک شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، نظام اسلامی ایران یکی از کشورهای بزرگ و قدرتمند در عرصه جهانی بوده و رشد علمی کشور نیز 11 برابر متوسط جهانی است.

وی با اشاره به تهاجمات گسترده رژیم بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی، گفت: رژیم بعثی در مدت 5 روز توانست 30 هزار کیلومتر از خاک کشور را تصرف کند و آن چنان با قدرت به پیش می رفت که گویی کسی جلودار آن نیست، اما به همت رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و ایستادگی مردانه جوانان غیور کشور، نه تنها دشمن از خاک کشور بیرون رانده شد، بلکه به سبب همین خون های پاک شهدا، امروز کار به جایی رسید که در اربعین حسینی، مسیر نجف تا کربلا تصاویر امام خمینی(ره) و امام خامنه ای بر روی دیوارها و بیلبوردها نقش بسته بود.

در عمل به برخی دستورات دینی دچار مشکل بوده ایم

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور، بیان داشت: چه کسی می تواند منکر وجود این مشکلات در کشور باشد!، درست است که ما در عمل به برخی دستورات دینی دچار مشکل و لغزش بوده ایم و تحریم های شکننده تأثیر زیادی بر اقتصاد و معیشت مردم گذاشته است، اما با این وجود می توان وضعیت کنونی کشور را با دوران رژیم پهلوی مقایسه کرد.

با آرمان های امام فاصله داریم

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که ما هنوز به آرمان های بزرگ امام خمینی(ره) دست پیدا نکرده ایم، ادامه داد: امروز مشکلاتی در نظام اسلامی ایران وجود دارد و کسی منکر آن نیست، اما به راستی پیروز این میدان که بود؟، مگر غیر از این است که ایران اسلامی هم اکنون بر قله رفیع پیشرفت استوار ایستاده و با قاطعیت در مجامع بین المللی حضور پیدا می کند! پس چرا همچنان برخی ها از موضع ضعف و سستی دم از مذاکره با دشمنان می زنند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به انتشار گزارش شورای ملی آمریکا در سال 2013 گفت: شورای ملی اطلاعات آمریکا که متشکل از 16 نهاد اطلاعاتی است، سال گذشته گزارشی را منتشر کردند که در آن پیش بینی شده تا 17 سال گذشته دیگر، آمریکا تنها ابرقدرت جهانی نخواهد بود و پنج کشور دیگر متشکل از ایران، روسیه، چین، هند و برزیل، در کنار آمریکا قدرت‌نمایی خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha