جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله مکارم

مصالح و مفاسد هم جسمانی و هم روحانی است و غذای حرام افزون بر جسم، روح انسان را نیز تحت الشعاع قرار می دهد تا آنجا که فرموده اند "غذای حرام مانع استجابت دعاست".

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، عصر روز گذشته  در دیدار نماینده ولی فقیه در وزارتجهاد کشاورزی و شماری از دست اندرکاران تهیه و تدوین استاندارد بین المللی غذای حلال، با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، گفتند: امیدواریم در سایه عنایات آن حضرت بتوانیم به وظایفی که در این شرایط و زمان حساس داریم، عمل کنیم.

ایشان در ادامه با بیان این که برخلاف بعضی از مذاهب اسلامی، ما معتقدیم احکام اسلام تابع مصالح و مفاسد است، تصریح کردند: از مجموع روایات و اشارات برخی آیات قرآن استفاده می کنیم که مصالح و مفاسد هم جسمانی و هم روحانی است و غذای حرام افزون بر جسم، روح انسان را نیز تحت الشعاع قرار می دهد تا آنجا که فرموده اند غذای حرام مانع استجابت دعاست.

معظم له، اقدامات انجام شده در راستای تهیه استاندارد غذای حلال را ارزنده و شایسته تقدیر دانسته و افزودند: امروزه شرایط تغییر کرده و ابتلای به حلال و حرام و فرق گذاشتن بین آن، متفاوت از زمان سابق شده و بسیار محل ابتلاء است.

ایشان یادآورشدند: کار شما هر چند دیر انجام شده، اما بسیار خوب است و مهم ترین نکته این است که باید در مرحله اجرا، با دقت عملیاتی شود تا سوء استفاده ای از استاندارد غذای حلال صورت نگیرد؛ زیرا سود جویان خطرناکی پیدا می شوند که از این موضوع نیز سوء استفاده می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید نظارت و بازرسی مداومی نسبت به این کار انجام شود، خاطرنشان کردند: در زمینه اطلاع رسانی و بیان احکام اسلامی به صورت گسترده نیز باید اقدامات شایسته ای انجام دهید.

این مرجع تقلید برگزاری همایش به منظور تبیین ابعاد مختلف استاندارد غذای حلال را امری لازم و مهم دانسته و تصریح کردند: یکی از مشکلات کشور ما در عرصه های مختلف، کمبود اطلاع رسانی است و تصور می کنیم آنچه برای ما روشن است، برای مردم نیز واضح است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha