دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله شهمیرزادی

با برگزاری همایشی، به همت مدرسه علمیه امام رضا‌(ع) تهران، و با حضور علما، اساتید و طلاب تهرانی ،از مقام علمی آیت‌الله شهمیرزادی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، همایش نکوداشت آیت‌الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی، به همت مدرسه علمیه امام رضا‌(ع)، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رشاد، رییس شورای حوزه علمیه تهران در این مراسم، ضمن تبریک ولادت مقدسه طاهره مطهره حضرت زهرا (س)، به تشریح بخشی از ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) پرداخت .

تولیت مدرسه علمیه امام رضا‌(ع) به تبیین عبارت فاطمه سیده نساء العالمین پرداخت و گفت: این مقام با سید نساء بودنِ سایر زنان بزرگ عالم از جمله حضرت مریم (ص) قابل قیاس نیست. زیرا صدیقه طاهره (س) نسبت به تمام جهانیان اعم از زن و مرد و در تمام تاریخ برتری دارند.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه برجسته و تأثیرگذار حوزه علمیه تهران اشاره کرد و گفت این حوزه بزرگان بسیاری مانند علامه حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی، شهید مطهری و ... را به خود دیده است. تولیت مدرسه علمیه امام رضا‌(ع) ، در ادامه بیان داشت: به منظور احیا و پاسداشت جایگاه حوزه تهران در بسط و توسعه علوم اسلامی، تا کنون سلسله نشست هایی برگزار شده است که همایش نکوداشت آیت‌الله شهمیرزادی از آن جمله است.

وی گفت: در این ارتباط از آیت الله مهدوی کنی نیز دعوت به عمل آمده است و انشاءالله به زودی شاهد برگزاری نکوداشت ایشان نیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد حوزه تهران بسیار پربرکت بوده است و حکمت و فلسفه از اینجا به سایر حوزه ها از جمله قم رفته و زمانی حوزه تهران، مرکز ثقل حوزه های کشور بوده است.

این استاد حوزه، در بخش دیگری از سخنان خود به وجه مبارزاتی آیت الله شهمیرزادی اشاره و با گرامی‌داشت یاد و خاطره فرزند شهید و دو فرزند جانباز این عالم ربانی، عالمان دین را جلودار مبارزه علیه ظلم و استبداد دانست.

آیت الله شهمیرزادی مسئولیت پذیربود

حجت الاسلام والمسلمین شبیری زنجانی، مشاور عالی قوه قضائیه درباره شخصیت برجسته و کم نظیر آیت‌الله شهمیرزادی گفت: در زمانی که افراد بسیار نادری برای حضور در دادگستری و سمت های قضایی حضور می یافتند و خیلی ها از این مسئولیت بسیار خطیر اجتناب میکردند ایشان این مقام را پذیرفتند.

وی درباره این همایش گفت: برگزاری چنین برنامه هایی برای همه مفید است و تنها منحصر به شخص حاصی نیست؛ زیرا همه تشویق می‌شوند راه آن فرد را را دنبال کنند.

این استاد حوزه، به زمان شناسی و حضور به موقعِ آیت‌الله شهمیرزادی در سال های آغازین انقلاب اشاره و تصریح نمود: در زمانی که مشکلات بسیاری وجود داشت و خیلی ها از حضور در صحنه ابا داشتند، ایشان با روحیه ولایت پذیری بالای به موقع در صحنه ها حضور می یافتند.

حوزه های علمیه الهام گرفته شخصیت والای صدیقه کبری

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز در ادامه این همایش، در وصف شخصیت آیت‌الله شهمیرزادی گفت: این عالم ربانی عمر پر برکت خود را صرف ترویج علوم دینی کرده و 18 سال در جایگاه امام جماعت مسجد شیخ فضل الله نوری خدمت نمودند

وی با تاکید براینکه،حوزه علمیه الهام گرفته از شخصیت والای صدیقه کبری است، آیت الله شهمیرزادی را از ثمره های خوب حوزه دانست.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، ضمن برشمردن جایگاه برجسته علما در پاسداری از دین، خاطرنشان ساخت: متأسفانه بسیاری از علمای دین تاکنون ناشناخته مانده اند که باید دراین زمینه اقدامات شایسته ای انجام پذیرد.

وی به توصیف شخصیت آیت الله شهمیرزادی پرداخت و تصریح کرد: ایشان از جمیع جهات علمی، اخلاقی و پارسایی ممتاز هستند و امیدواریم شاهد تداوم چنین همایش هایی برای دیگر شخصیت‌های دینی و علمی باشیم.

آیت الله شهمیرزادی مقید به ظرایف طلبگی هستند

حجت‌الاسلام بهاءالدین قهرمانی‌نژاد، دبیر علمی همایش و از شاگردان آیت‌الله شهمیرزادی، دیگر سخنران این همایش بود که با برشمردن ابعاد شخصیتی استاد خود گفت: ایشان آنچنان به ظرایف طلبگی مقید بودند که در همان روزهای اول حضور در حوزه، ایشان را آشیخ عبدالرحیم مقدس می نامیدند.

وی افزود: آیت‌الله شهمیرزادی، بسیار حاضر الذهن بودند و هر گاه بحثی مطرح می شد با رعایت تمام جوانب سخن می گفتند.

حجت‌الاسلام قهرمانی‌نژاد، همچنین به علاقه و پشتیبانی استاد خود از ولایت فقیه، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره و گریزی به چگونگی جمع آوری کتاب انوار الفاطمیه که در این مراسم رونمایی شد ، زد.

گفتنی است: کتاب "انوار الفاطمیه" توسط حجج الاسلام و المسلمین شبیری زنجانی، صادقی رشاد، حاج علی‌اکبری و محمد باقر محمدی ، حاصل سال ها سخنرانی آیت‌الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی در مدح و وصف جایگاه و شأن والای حضرت صدیقه کبری (س) است، امروز در این همایش رونمایی شد.

انتهای پیام 35/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha