شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام اعرافی

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با بیان این که ذائقه های مخاطبان را باید تغییر دهیم، اظهار داشت: گفتمان سازی نو و ذائقه سازی دارای اشتیاق به معارف الهی، مهندسی ویژه ای می خواهد و باید گفتمان انقلاب اسلامی را در عالم جریان سازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی عصر امروز در پنجیمن جشنواره فرهنگی تبلیغی طوبی با اشاره به این که در سه ماه رجب، شعبان و رمضان شاهد آثار و برکات بسیاری هستیم، اظهار داشت: طلاب برای استفاده از این فرصت ها باید پیشگام باشند و از شب اول ماه رجب باید خود را آماده بهره برداری از حقیقت های ملکوتی و آسمانی کنند.

وی با بیان این که دروازه های مادی ماه های رجب، شعبان و رمضان برای همه باز است، اما همه افراد حقیقت معنوی را درک نمی کنند، تصریح کرد: در حوزه های علمیه باید زمینه درک حقیقت های معنوی فراهم شود، چرا که زمانی تبلیغ ما جهان را روشن می کند که دل ما روشن به انوار رجب، شعبان و رمضان شده باشد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به این که دوره رضاخان پهلوی از بدترین دوران تشکیل 90 ساله حوزه های علمیه است، تصریح کرد: در این دوران حجاب را از سر بانوان برداشند و مذاهب دین را قطع کردند و از رشد و تعالی معنوی دینی نیز ممانعت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که ارکان حوزه در دوران ضددین شکل گرفت، ابراز داشت: حوزه 300 نفره نود ساله پیش در بدترین شرایط تاریخی چه برکات بسیاری داشت و انسان های بزرگی را نظیر امام راحل(ره) پرورش داد.

وی افزود: علم و دانش و امکانات باید باشد، اما موتور اصلی، نگاه بلند، ایمان استوار و انگیزه های پایدار است که این ها را باید از معنویات رجب و شعبان و رمضان جمع آوری کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر چشم اندازهای تبلیغی جامعه المصطفی، اظهار داشت: دانش آموختگان این دانشگاه بزرگ در شبکه های رسانه ای و تبلیغی نقش آفرینی می کنند و این مسئله بسیار خوب است اما بسنده کردن به وضع موجود آغاز سقوط است و از مبلغان باید انسان هایی تربیت شوند که چشم اندازهای بزرگ را محقق کند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که مبلغان باید گستره مخاطبان خود را بشناسند، تصریح کرد: هفت میلیارد جمعیت بشر مخاطبان مبلغان هستند و باید نسل های آینده را تا قیامت مورد هدف گیری تبلیغ قرار داد.

وی با اشاره به اینکه طلاب المصطفی باید مخاطبان کشورهای خود را مورد شبکه رسانه ای تبلیغی قرار دهند، ابراز داشت: سن، جنسیت، علایق و نیازهای مخاطبان را نیز باید مورد توجه قرار داد.

عضو جامعه مدرسین آماده سازی بسته های گوناگون برای افراد با نگرش های متفاوت را مورد توجه جدی قرار داد و گفت: تبلیغ سنتی به عنوان میراث بزرگ باید مورد اهتمام قرار گیرد و منبر حسینی و تبلیغ رویاروی باید با جدیت حفظ شود و در عین حال به آن نیز بسنده نشود و از فضای مجازی و رسانه ای و هنری به بهترین نحو استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که جشنواره طوبی نشان دهنده تنوع ابزار تبلیغی در زمینه اهداف بزرگ الهی است، افزود: تعداد، تنوع و تخصص تبلیغ را باید در زمینه چشم انداز مورد توجه جدی قرار داد.

وی در پایان با بیان اینکه ذائقه های مخاطبان را باید تغییر دهیم، اظهار داشت: گفتمان سازی نو و ذائقه سازی دارای اشتیاق به معارف الهی، مهندسی ویژه ای می خواهد و باید گفتمان انقلاب اسلامی را در عالم جریان سازی کنیم.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha