جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
یی

این ساختمان ، علاوه بر دارا بودن 16 کلاس درس با گنجایش همزمان 360 دانشجو و فضای های آموزشی ، دارای کتابخانه ، سالن همایش با گنجایش 200 صندلی ، نمازخانه ، سالن جلسات ، اتاق های ویژه اساتید و محققین و بخش های مختلف اداری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از المصطفی، طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمية، ساختمان جدید نمایندگی و کالج اسلامی اندونزی افتتاح شد.

در این مراسم که جمعی از علمای اندونزی از جمله «پروفسور دکتر عمر شهاب»، رئیس سایق مجلس العلما، اساتید ، دانشجویان و طلاب کالج اسلامی صدرا ، نفر اول سفارت جمهوری اسلامی ایران ، رایزن فرهنگی ، رییس مرکز فرهنگی –اسلامی جاکارتا و تعدادی از مسئولان محلی حضور داشتند ، ساختمان جدید کالج اسلامی صدرا و نمایندگی المصطفی در اندونزی افتتاح گردید.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی ، در سخنان کوتاهی ، ضمن ابراز خشنودی و خرسندی خود از افتتاح ساختمان جدید نمایندگی و کالج اسلامی صدرا ، ایام و اعیاد ماه رجب را به حاضرین تبریک و تهنیت گفت و ابراز امیدواری نمود که از از برکات و ادعیه و مناجات های این ماه حداکثر بهره برداری صورت گیرد.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان این نمایندگی اظهار داشت: انتظار من و جامعه المصطفی و بلکه همه مسلمانان از شما این است که بیش از گذشته نسبت به تهذیب و تحصیل و کسب علم همت گذارید و از فرصت ها و امکانات پیش رو کمال استفاده را بنمایید .

رئیس المصطفی، رعایت ادبیات و منش تقریبی را از استراتژی های کلان المصطفی برشمرد و افزود: همه ما باید با حفظ نگاه تقریبی ، در جهت افزایش و حفظ وحدت پیروان مذاهب مختلف اسلامی بکوشیم.

در این مراسم دکتر عمر شهاب ، رییس سابق مجلس العلما و از شخصیت های دینی و علمی اندونزی ، ضمن خیر مقدم به رئیس جامعه المصطفی ، اذعان داشت: بنده علی رغم کسالت و بیماری ، به دلیل علاقه ای که به مجموعه کالج اسلامی دارم و به جهت اهمیت و نقش این کالج در مطالعات اسلامی در اندونزی ، بر خود وظیفه دانستم که در این مراسم حضور یابم .

وی در پایان سخنان کوتاهش ، از دانشجویان خواست که فرصت پیش آمده را غنیمت دانسته و در راه کسب علوم اسلامی بیش از پیش بکوشند.

در ابتدای مراسم، «دکتر سید مفید حسینی کوهساری»، نماینده جامعه المصطفی در اندونزی ، ضمن خیر مقدم به حجت الاسلالم والمسلمین اعرافی و سایر مهمانان ، افتتاح ساختمان جدید را لطف خداوند دانست و گفت : ما باید متواضعانه و با خشوع ، سجده شکر به درگاه ایزد متعال بساییم و او را بواسطه نعمات بی شمارش و از جمله این فرصتی که دراختیار طلاب و دانشجویان و اساتید اندونزی نهاده است ، شکر نماییم.

در ادامه این مراسم که تواشیح و نغمه خوانی طلاب و دانشجویان ، به آن طراوتی مضاعف بخشیده بود ، ساختمان جدید توسط حجت الاسلام اعرافی افتتاح و پس از آن حاضران از بخش های مختلف ساختمان نمایندگی و نیز نمایشگاه فعالیت ها و دست آورهای علمی ، آموزشی ، تبلیغی و پژوهشی نمایندگی ، بازدید بعمل آوردند.

شایان ذکر است، ساختمان جدید نمایندگی اندونزی در زمینی به مساحت تقریبی 1750 متر مربع با زیربنای 2800 متر مربع و در چهار طبقه قرار دارد.

این ساختمان ، علاوه بر دارا بودن 16 کلاس درس با گنجایش همزمان 360 دانشجو و فضای های آموزشی ، دارای کتابخانه ، سالن همایش با گنجایش 200 صندلی ، نمازخانه ، سالن جلسات ، اتاق های ویژه اساتید و محققین و بخش های مختلف اداری می باشد . این ساختمان که در ملکیت نمایندگی المصطفی می باشد در منطقه جاکارتای جنوبی و در خیابان فاطماواتی - یکی از خیانهای محوری این منطقه - و نزدیک به دانشگاه های بزرگ اندونزی از جمله دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله ، دانشگاه محمدیه و دانشگاه اندونزی واقع بوده و از موقعیت مناسبی برخوردار می باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha