جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ ساختمان جدید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) تبریز، با حضور آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مسئولین استانی، علماء، روحانیون، اساتید و طلاب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام مسعود نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، ظهر امروز، در این مراسم گفت: طلاب مدرسه حضرت فاطمه الزهرا(س) در سطوح دوم و سوم مشغول به تحصیل می باشند .

وی با اعلام این که حوزه خواهران آذربایجان شرقی دارای کمیسیون پایان نامه است که وظیفه بررسی موضوعات و صلاحیت اساتید را بر عهده دارد، ادامه داد: 200 نفر از طلاب حوزه خواهران استان آثار خودشان را به جشنواره علامه حلی ارسال کردند که 34 نفر از این طلاب حائز رتبه شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی اضافه کرد: از طرف حوزه خواهران استان، مجموعا 55 اثر به جشنواره بانوی کرامت ارسال گردید و همچنین بیست گروه از طلاب خواهر در مسابقات رشد شرکت داشتند که نسبت به سال قبل شش برابر  رشد داشته است.

حجت الاسلام مسعود نیا در پایان، تعلیم و تزکیه را دو شرط اساسی و از عوامل موفقیت طلاب دانست و تصریح کرد: کسی که خود را تزکیه و تربیت کرده، می تواند دیگران را هم تربیت کند.

*تحصیل 250طلبه خواهر

خانم افراشته، مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) تبریز نیز در این مراسم، گفت: این مدرسه در سال 1387 در دو گرایش فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی تاسیس گردیده کو در حال حاضر بیش از 250 طلبه در آن مشغول تحصیل و فعالیت می باشند که 16 نفر از این تعداد موفق به دفاع از پایان نامه های خود گردیده اند.

وی افزود: طلاب این مدرسه به لحاظ علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و آثار فراوانی از قبیل مقاله، پایان نامه و کتاب از جمله فعالیت طلاب این حوزه می باشد.

افراشته در پایان افزود: طلاب مدرسه فاطمه الزهرا(س) در فعالیت ها و برنامه های فرهنگی حضور فعال داشته و با مراکز مختلف فرهنگی در سطح تبریز همکاری دارند.

برپایه این گزارش،  در پایان این مراسم از اساتید و طلاب برگزیده مدرسه فاطمه الزهرا(س) تجلیل گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha