دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 331050
۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
سسس

دارالقرآن الکریم آستان مقدس علوی با همکاری حرم مطهر امام حسین(ع) محفلی قرآنی با حضور قاریان ایران و مصر برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دارالقرآن الکریم وابسته به بخش امور دینی حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) با همکاری حرم مطهر امام حسین(ع) محفلی قرآنی در صحن مطهر علوی برگزار کرد که میزبان قاریان مصر و ایران و عراق بود.

استاد حیدر رحیم الشویلی مسؤول بخش انتشارات دارالقرآن الکریم در گفتگویی با واحد تبلیغات آستان مقدس علوی گفت: برنامه آستان مقدس علوی دعوت از محافل مختلف قرآنی داخلی و بین المللی با همکاری عتبات مقدس و مؤسسات و دارالقرآن های داخل و خارج عراق است. این محافل در راستای برنامه های دارالقرآن آستان مقدس علوی در جهت گسترش و نشر فرهنگ قرآنی برگزار می شود.

وی درباره محفل قرآنی اخیر این مرکز گفت: این محفل بین المللی قرآن کریم با همکاری دارالقرآن الکریم حرم مطهر حسینی و مشارکت قاریان برجسته جهان اسلام از کشورهای عراق و ایران و مصر برگزار شد.

این محفل با تلاوت قاری و مؤذن حرم مطهر امام علی(ع) استاد احمد جاسم النجفی آغاز شد و برنامه بعدی محفل قرائت یکی از قاریان مصری به نام محمد السعید الزناتی بود که پس از آن نوبت به حاج اسامه عبدالحمزه الکربلایی رسید که قاری و مؤذن حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) می باشد. اما حسن ختام این محفل قرائت قاری برجسته جمهوری اسلامی به نام حاج حامد شاکر نژاد بود و در پایان محفل نیز از قاریان شرکت کننده تقدیر و تشکر صورت گرفت.

از سوی دیگر اسامه الکربلایی، مسؤول گروه دارالقرآن حرم مطهر امام حسین(ع) در گفتگویی با مرکز تبلیغات آستان مقدس علوی گفت: این محافل قرآنی به اهتمام شایسته آستان مقدس حسینی و دارالقرآن الکریم این آستان به مناسبت گرامیداشت ایام رجبیه برگزار شد و در این محفل از قرایان برجسته بین المللی از کشورهای مصر و ایران و عراق دعوت به عمل آمد و محافل مشترکی با عتبات مقدس از جمله آستان مقدس حرم امام علی(ع) برگزار شده است. کربلایی همچنین از برگزار کنندگان این محفل در حرم مطهر امام علی(ع) که در برگزاری موفق این محفل قرآنی شرکت کرده اند تشکر کرد و گفت: از تمامی تلاش های برادران خود برای برپایی این محفل مبارک تشکر میکنم؛ محفلی که واقعا شادی بخش است و به خواست خدای متعال برای اهل آسمان همچون ستارگان درخشان است و از خدای متعال میخواهیم که محفل ما را از این برکت بهره مند سازد و به عراق عزیز ما امنیت و آرامش عطا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha