دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌‌الاسلام قرائتی

یکی از مهم ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت، انتظار فرج است و البته باید دانست که انتظار فرج فقط به زبان و دعا خواندن نیست، بلکه باید در عمل و زندگی خود، منتظرانه رفتار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، شامگاه 14 شعبان المعظم، طی سخنانی در جمع هزاران نفر از منتظران امام عصر(عج)، در مسجد مقدس جمکران، با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت آقا امام زمان (عج)، ابراز داشت: با ظهور بقیه الله الاعظم(عج) وعده الهی در قرآن کریم مبنی بر این که اسلام جهان را فرا می گیرد ،محقق می شود

وی همچنین افزود: امام عصر(عج) نیز به تاسی از سیره جدش رسول خدا(ص) رویکرد فرهنگی را در هدایت مردم به سمت نور و معنویت در پیش می گیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: بیشتر کار امام زمان (عج) در زمان ظهور ناظر به امور و رویکرد فرهنگی است و این طور نیست که عده ای می گویند ایشان وقتی بیایند، کشت و کشتار راه می اندازند.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: مردم در زمان ظهور امام زمان (عج) به قدری رشد می یابند که گروه گروه به ایشان می پیوندند و دین اسلام در دنیا فراگیر می شود.

وی در ادامه خواستار ترویج آموزه های اصیل مهدوی و مراقبت نسبت به جریان های انحرافی و مدعیان دروغین شد و گفت: متاسفانه برخی گوش به فرمان خواب هستند و حال آن که باید گوش به فرمان عقل و بزرگان دین بود تا از خطر انحرافات وکجروی ها مصون ماند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی همچنین بر ضرورت و اهمیت امام شناسی و شناخت امام زمان (عج) تاکید کرد و افزود: نام فرزندان پسر خود را مهدی بگذارید و اگر توانایی و استعداد در آن ها می بینید، آن ها را تشویق کنید که وارد حوزه شوند تا از این طریق در نشر معارف الهی بکوشند.

وی با تاکید بر این که انتظار فرج، افضل اعمال است، بیان داشت: یکی از مهم ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت، انتظار فرج است و البته باید دانست که انتظار فرج فقط به زبان و دعا خواندن نیست، بلکه باید در عمل و زندگی خود، منتظرانه رفتار کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور همچنین تصریح کرد: در زمان غیبت ولی عصر(عج) باید دست خود را در دست نائب بر حقش بگذاریم که او کسی است که اهل عمل صالح است و مخالف با هوای نفس می باشد

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha