پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد شمس

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به این که منتظر واقعی شخصی متقی بوده که تمام اعمالش افضل است گفت: کسی که متقی است، خداوند برایش نور قرار می‌دهد و این نور همان وجود مقدس امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از یزد، جلسه هفتگی مدیران و معاونین حوزه علمیه استان یزد در مدرسه علمیه شهید صدوقی(ره) طزرجان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در این جلسه اظهار داشت: همان گونه که پيامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله) فرمودند:« أفضَلُ أعمالِ اُمَّتي إنتظارُ الفَرَجِ ؛ برترين اعمال امّت من انتظار فرج است» ، از این حدیث اینگونه برداشت می شود که انتظار یک نوع فعل و عمل است.

* انتظار فرج یک فعل است نه گوشه گیری

حجت الاسلام و المسلمین شمس با اشاره به این که فرد منتظر باید دست به کار و عمل شود، تصریح کرد: عملی که در راه اصلاح خود و جامعه انجام شود، به‌نوعی انتظار محسوب می‌شود، بنابراین در مکتب ما انتظار از نوع عمل است، نه از نوع ترک عمل، گوشه گیری و یا بیکار ماندن.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به این که انتظار، حالتی نفسانی است که آمادگی برای آنچه انتظارش را می‏کشیم، از آن بر می‏آید و در واقع ضد انتظار، یأس و ناامیدی است، ادامه داد: هر قدر که انتظار، شدیدتر باشد، آمادگی و مهیا شدن قوی‏تر خواهد بود، همان طور كه اگر مسافری داشته باشی که در انتظار مقدمش به سر می‏بری، هر چه هنگام آمدنش نزدیک‏تر شود، مهیا شدنت، فزونی می‏یابد، بلکه از شدت انتظار چه بسا خواب از دیدگانت ربوده می‏شود...

وی تصریح کرد: منتظر واقعی کسی است که تمام اعمال صالح را انجام می‌دهد و در واقع، منتظر واقعی شخصی متقی بوده که تمام اعمالش افضل است.

حجت الاسلام و المسلمین شمس اضافه کرد: کسی که متقی است، خداوند برایش نور قرار می دهد و این نور همان وجود مقدس امام زمان(عج) است.

* انتظار فرج به شعار نیست

در ادامه جلسه حجت الاسلام فیاضی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان یزد درخصوص ویژگی انسان منتظر خاطرنشان کرد: انسان منتظر کسی است که آماده لقای الهی می‌باشد و در این راه تلاش می‌کند و تمام اعمالش تایید شده است.

حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد هم گفت: منتظر فرج کسی است که برای انتظار زمینه سازی می‌کند و از وظایف حوزویان در این زمینه تربیت طلاب است.

در این جلسه حجت الاسلام رضا خدادای معاون آمار و برسی حوزه علمیه استان یزد نیز گفت: افضل اعمال که انتظار فرج است فقط به شعار نیست، بلکه به عمل کردن است.

* همه امور با انتظار فرج حل شدنی است

حجت الاسلام جواد آذرپیوند کارشناس پژوهش حوزه علمیه استان یزد نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه انتظار چیزی است که اگر در وجود فرد و جامعه وجود داشته باشد، همه امور درست خواهد شد، ابراز داشت: منتظر واقعی کسی است که حداقل واجباتش را انجام دهد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد هم گفت: انتظار فرج در واقع ایجاد انگیزه برای تمام کارهای خوب است.

در حاشیه این مراسم، حجت الاسلام محمد علی فخر الساعه مدیر امور واحدهای آموزش گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی و حل مشکلات مدرسه علمیه شهید صدوقی(ره)  طزرجان است تا در صورت فراهم شدن زمینه ها بتوانیم بخشی از کلاس های آموزشی طلاب در تابستان را به دلیل خوب بودن آب و هوای این منطقه، اینجا برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha