جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شبیری زنجانی

حوزه/ حضرت آیت الله شبیری زنجانی، عمل کردن بر اساس دستورات شریعت و رعایت اصول اخلاقی و دینی را از ویژگی های منتظران امام زمان عجل الله تعالی فرجه دانستند و گفتند: کسی که منتظر امام زمان سلام الله علیه است با عمل به دستورات شریعت، رضایت آن حضرت را به دست می آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  این مرجع تقلید در پاسخ به سئوالی با اشاره به ویژگی های منتظران، خاطر نشان کردند: کسی که منتظر است باید در رفتار و عملش این انتظار دیده شود. کسی که میهمان دارد از رفتارش می توان فهمید که میهمان دارد، خانه را جارو می زند، غذا آماده می کند و امثال این کارها را انجام می دهد، یعنی از کارهایی که انجام می دهد می شود فهمید که این شخص منتظر میهمان است. منتظر امام زمان علیه السلام هم همینطور است. رفتاری انجام می دهد که می شود فهمید این شخص خودش را برای یک مسأله ای آماده می کند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی عمل به دستورات شریعت را از ویژگی های منتظران دانستند و ادامه دادند: رضایت امام زمان عجّل تعالی فرجه در رضایت خداوند است و رضایت خداوند هم در عمل به دستورات اوست که توسط پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام به ما رسیده است.

این مرجع  تقلید درباره نشانه های ظهور گفتند: خاتمیت و ظهور آن حضرت مسلم است. با برخی نشانه ها درباره ظهور زده می شود که سند آنها ضعیف است و البته نه باید آنها را رد کرد و نه باید آنها را تأیید کرد. لزوم منجی در سایر ادیان هم وجود دارد. آقای امامی کاشانی، زمانی درحال نوشتن کتابی بودند و می گفتند در این باره از فلاسفه برخی از ادیان و فرق دیگر درباره لزوم ظهور منجی، نوشته هایی را گرفته اند. این مساله را همه قبول دارند.

معظمٌ له با انتقاد از کسانی که می خواهند حکومت امام زمان علیه السلام را حکومت خشن جلوه دهند خاطر نشان کردند: امام زمان سلام الله علیه با ائمۀ الکفر می جنگد که این دستور قرآن است. نمی شود گفت مبارزه با کسانی مثل تروریست ها و گرو های تکفیری خشونت است. اینها امنیت را از جامعه گرفته اند و این مبارزه پسندیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha