پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی شبیری زنجانی

حوزه/ حضرت آیت الله شبیری زنجانی با تاكيد بر لزوم رعايت اعتدال در انجام كارها و رفتار گفت: همه بايد به دور از افراط و تفريط رفتار كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید  در ديدار مشاور وزير كشور در امور روحانيت و ائمه جمعه و جماعات با تشكر از گزارش ارائه شده توسط مشاور وزير كشور در امور روحانيت و ائمه جمعه و جماعات و نيز ابلاغ سلام به وزير كشور اظهار كردند: مذهب رسمي طبق قانون اساسي كشور، شيعه اثني عشري است، بنابراين مسئولان كشور بايد به تمامي لوازم آن ملزم باشند.

معظم له  ارتباط با بزرگان حوزه و پيگيري نظرات ايشان را كاري سودمند و در راستاي تقويت نظام دانستند و درباره شعار اعتدال اظهار داشتند: شعار اعتدال برخاسته از متن دين است و تندروي شايد در كوتاه مدت نفع داشته باشد، ولي در طولاني مدت تاثيري ندارد.

ایشان تاكيد كردند: همه بايد در كارهاي اجرايي و برخورد با ديگران به دور از افراط و تفريط رفتار كنند و همگان قطعا به اين نكته توجه دارند كه اعتدال به معناي كوتاه آمده از اصول نيست.

حضرت آيت‌الله شبيري زنجاني در پايان با اشاره به بخشي از فعاليت‌هايي كه در كشور انجام شده و نيز كارهايي كه اجراي آنها ضروري به نظر مي‌رسد، براي موفقيت وزير كشور دعا كرد.

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين داود نمازي مشاور وزير كشور در امور روحانيت و ائمه جمعه و جماعات ضمن ابلاغ سلام دكتر رحماني فضلي وزير كشور به آيت‌الله العظمي شبيري زنجاني، گزارشي از فعاليت‌هاي چند ماهه خود ارائه كرد و راه اندازي دفتر امور روحانيت در قم را با هدف برقراري تعامل و ارتباط دوسويه بين وزارت كشور و بزرگان حوزه و ائمه جمعه كشور عنوان كرد.

وي با اشاره به تدوين شرح وظايف مشاوران امور روحانيت استانداران اظهار كرد: تاكنون 27 استاندار نسبت به معرفي مشاور امور روحانيت خود اقدام كرده‌اند و مابقي آنها در آينده‌اي نزديك مشاوران امور روحانيت خود را انتخاب مي‌كنند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین نمازي تاكيد كرد: ممكن است در برخي استان‌هاي كشور اختلافاتي بين مسئولان اجرايي و ائمه جمعه به وجود آيد كه سعي مي‌شود اين اختلافات را برطرف كنيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha