دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خبر گزاری حوزه

ما باید با اعمالمان و نه فقط در حرف و شعار، زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم آوریم، تا براساس حدیث شریف «یملَأُ اللهُ بِهِ الأَرضَ قِسطاً و عَدلاً» بتوانیم با حضور صاحب الزمان(عج) عدل و داد را در جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی، از فضلای حوزه، روز گذشته، در جمه نمازگزاران مسجد مقدس جمکران،، فلسفه وجود انبیاء را برقراری عدالت ذکر کرد و گفت: دنیا بر پایه عدل بنا شده و براساس آیه شریفه «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ (حدید/25)» وجود انبیاء برای برقراری عدالت با کمک مردم در سراسر دنیا است.

وی در تبیین معنی عدالت ابراز داشت: عدل دو معنا دارد، که اولین آن قرار گرفتن هر چیز در جای خودش و دومین آن رسیدن حق به هر صاحب حق است.

سخنران مسجد مقدس جمکران، هدف از نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را نهادینه کردن عدل در جامعه دانست و افزود: مملت ایرا در تمام این 35 سال سختی های زیادی کشیده و و شهیدان بسیاری تقدیم اسلام کرده است، اما هنوز تا برقراری عدالت کامل در جامعه فاصله داریم.

وی، برقراری کامل عدالت را منوط به ظهور امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: ما باید با اعمالمان و نه فقط در حرف و شعار، زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم آوریم، تا براساس حدیث شریف «یملَأُ اللهُ بِهِ الأَرضَ قِسطاً و عَدلاً» بتوانیم با حضور صاحب الزمان(عج) عدل و داد را در جامعه نهادینه کنیم.

سخنران مسجد مقدس جمکران در تشریح موانع برقراری عدالت نیز گفت: انسان دو دشمن سر سخت دارد و اولین آن شیطان است که در پیشگاه خدا قسم یاد کرد «لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ (ص/82)» و عزم کرده تا همه بندگان خدا را اغوا و منحرف کند.

وی افزود: دومین دشمن انسان که ابزار شیطان در اغوا کردن است، هواهای نفسانی است. شیطان با استفاده از هوای نفس، انسان را وسوسه می کند و به دام گناه می اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی در پایان با اشاره به آیه شریفه « لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ(بقره/168)» گفت: انسان برای رسیدن به مراتب بالای شناخت و عزت در دنیا و آخرت باید با وسوسه های شیطان و هوای نفس مبارزه کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha