جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ت

شیخ نعیم قاسم ، معاون دبیر کل حزب الله لبنان هم در برنامه نهج الامیر شبکه الکوثر به تفسیر و شرح موضوعی نهج البلاغه می پردازد .

 

به گزارش خبرگزاری حوزه ایام ماه مبارک رمضان که به نام نامی حضرت امیرالمومنین(ع) پیوند خورده و یادآور مقام و شخصیت آن اسوه تقوا و فضایا آسمانی است فرصت مغتنمی است تا رسانه های جهان اسلام تلاشی درخور برای معرفی و تحللی هرچه بیشتر شخصیت و کلام و مرام آن حضرت از خود نشان دهند. در همین راستا و بنابر تلاشی برای زدودن مظلومیت از چهره نهج البلاغه برنامه شرح نهج البلاغه توسط شیخ نعیم قاسم در الکوثر معاون دبیر کل حزب الله لبنان در برنامه نهج الامیر شبکه الکوثر صورت گرفته و ایشان به تفسیر و شرح موضوعی نهج البلاغه می پردازد .

این برنامه که اقدامی جدید در راستای فهم و درک بهتر و دقیق تر مهمترین منبع بعد از قرآن کریم است ، در 30 قسمت 25 دقیقه ای در حال تهیه می باشد.

هدف برنامه نهج الامیر، زدودن مظلومیت از چهره نهج البلاغه ومعرفی فصاحت ، بلاغت و حکمت امام علی علیه السلام به جهان عرب وتفسیر کلمات و حکم آن به زبان ساده و قابل فهم برای همگان است .

در این برنامه موضوع هایی چون معرفی نهج البلاغه ، قرآن و نهج البلاغه ، صفات حضرت امیر در نهج البلاغه مانند" ايمان به خدا، عصمت، علم وقضا، عبادت، عدالت، شجاعت، زهد و محبت ،" وصایا و نامه های حضرت علی علیه السلام ، و همچنین شرح موضوعاتی همچون  انسان ، ایمان ، شهادت ، جهاد ، ولایت ، حکمت ، عبادت ، حق و باطل و ... مورد شرح و تفسیر قرار می گیرد.

لازم به ذکر است نویسندگی و اجرای این برنامه را دکتر علی ناصر برعهده دارد وعلاوه بر گفتگوی مجری و کارشناس ثابت برنامه حجت الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم، سخنانی از معصومین (ع) و مستشرقین درباره اهمیت نهج البلاغه به عنوان میان برنامه مورد استفاده قرار می گیرد .

گفتنی است برنامه نهج الامیر در دفتر بیروت شبکه الکوثر تهیه شده و از ماه مبارک رمضان به صورت هفتگی پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha