چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 331882
۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
حجت‌الاسلام حق‌جو

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز توجه به مسائل معنوی به صورت گذشته و آن طور که روش و منش علمای قبل بوده و پرداختن به مسائل ماورای مادی کمرنگ شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام  والمسلمین محمد حسین حق جو در نشست ماهیانه طلاب و فضلای نیشابوری حوزه علمیه قم، اظهارداشت: متاسفانه امروز برخی از اهداف طلبگی میان طلاب از رنگ و بوی کمتری برخوردار است، مسائلی که در گذشته بسیار مشهود و پررنگ بود.

 استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: توجه به مسائل معنوی به صورت  گذشته و آن طور که روش و منش علمای قبل بوده است، امروز رنگ و بویی ندارد و پرداختن به مسائل ماورای مادی کمرنگ تر شده است.

 وی با اشاره به سخنی از آیت الله اشتهاردی (ره) بیان داشت: مرحوم آیت الله اشتهاردی (ره) می گفت، در گذشته اگر در حوزه ای کشف و کراماتی وجود داشت زبانزد خاص عام می شد، ولی آیا امروز نیز اینگونه است؟

 حجت الاسلام والمسلمین حق جو تصریح کرد: یکی از اهداف فراگیری دروس علوم دینی و معارف اسلامی رسیدن به این مقامات و جایگاه است، طریقی است برای طی کردن سیرو سلوک امور معنوی،  نه اینکه طلبه بشیند پای تلوزیون و انواع و اقسام سریال های ایرانی و خارجی را ببیند بعد انتظار کشف و کرامت را ازش داشته باشیم.

 وی خطاب به گفت: اگر از خود صیانت و امور معنوی را به خوبی پیگیرباشیم، عاقبت ما ختم به خیر می شود و الا خیلی ها بهتر از ما نیز بوده اند و عاقبتشان ختم به شرّ شد.

 استاد حوزه علمیه قم افزود: رسیدن به تعالی ابعاد دیگر زندگی انسان به رشد معنویت بستگی دارد، زیرا این بعد معنوی است که آدمی را به بی‌نهایت می‌رساند.

وی با اشاره به استعدادهای بی‌شمار و فطری انسان‌ها اظهارداشت: آن دسته از انسان‌ها که مسیر فطری خود را طی می‌کنند به نتیجه مطلوب یا همان بی‌نهایت نیز خواهند رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو افزود: برخی از انسان‌ها با پرورش استعدادهای درونی‌ خود به قدرت‌های ماورایی و فراوانی دست می‌یابند، هرچند این قدرت‌ها به صورت بالقوه در همگان وجود دارد.

 استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر استفاده از مربی و راهنما در پرورش استعدادهای درونی عنوان داشت: الهی کردن تمام قدرت‌های مادی حتی حواس پنجگانه هم امکان‌پذیر است.

 وی ادامه داد: انسان دارای ابعاد شخصیت مختلفی است که به پنج دسته تقسیم می‌شوند؛ روانی، فکری، اجتماعی، مادی و معنوی که البته لازم است، همه این ابعاد را که در ارتباط با یکدیگر هستند به صورت موازی با هم رشد دهیم تا بتوانیم به کمال برسیم وگرنه در صورت توجه صرف به یکی از آنها و بی توجهی به دیگر ابعاد، همان بعد مورد نظر هم رشد کافی نخواهد کرد.

 وی در پایان سخنان خود گفت: طلاب و فضلای نیشابوری در اقصی نقاط کشور مشغول به تحصیل هستند به گونه ای که 25نفر از ائمه جمعه شهرهای کشور نیشابوری هستند و 8 نفر از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه از این شهرستان عالم پرور می باشند.

 انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha