جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
شهید مطهری

دبیر منطقه سه کشوری دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از برگزاری طرح بینش مطهر برای فرهنگیان استان فارس خبرداد.

محمد نظری، مسئول دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش  در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به برخی از اقدامات این ستاد اظهارداشت:  از جمله اقداماتی که در این ستاد برگزار شد، طرح بینش مطهر است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته  است، در این طرح 40 کتاب از آثار شهید مطهری برای مطالعه انتخاب شده است.

وی اذعان داشت: تاکنون 30 هزار نفر از معلمان استان فارس تحت پوشش این طرح بوده و بعد از اتمام هر کتاب، آزمونی از شرکت کنندگان گرفته و گواهی دوره ارائه می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس، گفت:این طرح که در راستای آشنایی بیشتر فرهنگیان با اندیشه های شهید مطهری برگزار می گردد؛ از اردیبهشت سال 90 آغاز و هم اکنون هم ادامه دارد و بخشی از کتب به صورت مباحثه ای مطالعه شده است .

برگزاری طرح روشنا

وی  طرح روشنا را از دیگر اقدامات این ستاد بیان کرد و افزود: در این طرح، مدارس تیزهوشان استان مورد هدف قرار گرفته و روحانیون و مبلغان جهت بیان احکام اسلامی بین دانش آموزان حضور می یابند .

نظری، ادامه داد: از طرفی ما در استان هم اکنون بالغ بر 15 مدرسه امین داریم که 4 مدرسه به طور کامل توسط حوزویان اداره شده و بسیار نیز موفق عمل کرده است.

اعزام 40 مبلغ مهدوی به مدارس

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات این ستاد با توجه به اهمیت مسئله مهدویت و انتظار، برگزاری دوره هایی در این راستا در مدارس استان و با همکاری بنیاد مهدی موعود (عج) صورت گرفته که در طول سال 40 نفر از مبلغان این بنیاد در مدارس استان حضور یافته و به تبین ابعاد وجودی حضرت مهدی(عج) و مسئله مهدویت می پردازند .

دبیر منطقه سه کشوری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، اعزام 200 مبلغ در طول سال و در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان و ابرازداشت: با توجه به فعالیت ادیان و فرق مختلف در استان  و برنامه های این گروهها ، آموزش فرهنگیان در راستای آشنایی بیشتر با شبهات در قالب طرح مرزبانی از مکتب اهل بیت برنامه ریزی شد که به طور مستمر با حضور فرهنگیان برگزار می گردد.

نمایشگاه حریم ریحانه

وی یادآورشد: برای مدارس دخترانه نیز برنامه های متعددی برنامه ریزی شده است که نمایشگاه حریم ریحانه و کارگاههای زلال هدایت در جهت شناخت آسیب های اجتماعی از جمله آن است.

نظری،در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش فضای مجازی در قم ابرازداشت: از اینکه حوزه و حوزویان پیش قدم چنین کار مهمی شدند جای بسی خوشحالی است  و این رویکرد بسیار خوبی است اما برگزاری چنین همایشی با موضوعی بسیار مهم نیازمند زمان و دقت بیشتری بود، تا با ارایه مقالات فاخر، کاری ارشمندتر صورت بگیرد.

وی هم چنین در خصوص نقش روحانیت در جامعه و هدایت افراد خاطرنشان ساخت:  روحانیت از جمله اقشاری است که هموار ه در رسالت خود که همان بیان احکام الهی و هدایت مردم بوده است، بسیار موفق عمل کرده است اما در مورد ورود روحانیون در آموزش و پرورش باید گفت اینکه روحانیون در چند مدرسه حضور یافته  و آن را اداره  و نهایتا به الگو تبدیل شوند، این امر کافی نیست.

نظری،بیان داشت:  برای الگو شدن باید پا را فراتر از مدارس گذاشته و بصورت ریشه ای وارد شوند؛ یعنی اینکه حوزویان باید وارد سرمنشا شده و در نگارش کتب و تدوین قوانین ورود نمایند.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha