سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آثار شهید مطهری

حوزه/ طرح مطالعاتی «بینش مطهر» با حضور مسئول این طرح امروز طی مراسمی در مدرسه سفیران هدایت قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر هاشمی، در این مراسم، با بیان مولفه‌های آثار شهید مطهری(ره) و تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به مطالعه آثار ایشان، علت پویایی آثار این شهید را کلام خود استاد مبنی بر تفکر در علت زنده بودن قرآن بیش از هزار سال دانست و گفت: اهمیت به اقتضائات زمانه و توجه به علم نافع از دیگر خصیصه‌های این آثار است، به طوری که شهید مطهری(ره) برای یک سخنرانی بعضاً بیست ساعت تفکر و مطالعه می‌کرد.

وی در تبیین علم نافع افزود: علم نافع علمی است که با توجه به نیاز اولویت‌دار جامعه مشخص و با زمان معلوم انجام شود.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریفات صورت گرفته در برخی مبانی دینی مانند تقوا، انتظار، عزاداری و ... به پاسخ‌های متقن و منطقی شهید مطهری(ره) اشاره کرد و بیان داشت: اقتضائات زمانه ما در حال حاضر مسائل جدیدی است که دائماً در حال مطرح شدن است و با ادعای خاتمیت دین اسلام، باید پاسخگوی این سوالات بود.

هاشمی به دیدار دست اندرکاران این طرح با مقام عظمای ولایت اشاره کرد که ایشان در این دیدار فرمودند: «توصیه می‌کنم کار را جدی بگیرید.».

خاطرنشان می‌شود: در ابتدای این مراسم، محمد پورنوروز، از طلاب سفیران هدایت، نزدیکی دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه سفیران هدایت را بسیار سازنده خواند و سلامت سیاسی، فکری و فضای علمی بانشاط را از ویژگی‌های این دو مرکز علمی برشمرد و ابراز امیدواری کرد، این سرآغازی برای همکاری‌های آینده باشد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha