شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام دری

حجت الاسلام دُرّی گفت: از توسل و روضه اهل بیت(ع) در مشکلات نباید غافل شویم و بدانیم که در تمام گرفتاری ها این انوار مقدس ما را یاری و چاره ای برای حل معضلات و گرفتاری ها به ما نشان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام مهدی دُرّی امام جمعه حاجی‌آباد، امروز در درس اخلاق هفتگی طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهر با روایت قسمتی از زندگی شهید غلامرضا کیان پور که در عملیات کربلا ۵ در شلمچه شهید شد، اظهار کرد: ارادت و توسل شهدای هشت سال دفاع مقدس به ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت زهرا (س) درس بسیار بزرگی برای طلاب است.

وی با بیان اینکه شهدا در عملیات های سخت و طاقت‌فرسا با توسل به حضرت زهرا (س) بر دشمن فائق می آمدند، افزود: امروز عملیات های فرهنگی گسترده در حوزه مبارزه با بی حجابی، نجات جوانان از انواع گناهان و شبهات و فضای مجازی وجود دارد و گاهی نیز بن بست های ایجاد کرده و اینجا وظیفه ما عقب نشینی نیست و با توسل به ائمه(ع) باید به راه و مسیر نورانی ادامه دهیم.

امام جمعه حاجی‌آباد ادامه داد: از توسل و روضه اهل بیت (ع) در مشکلات نباید غافل شویم و بدانیم که در تمام گرفتاری ها این انوار مقدس ما را یاری و چاره ای برای حل معضلات و گرفتاری ها به ما نشان خواهند داد.

حجت‌الاسلام دری بیان کرد: در هیچ کاری ناامید نباشید و سنگر را رها نکنید؛ «نمی شود» برای شیعه معنا ندارد و این را در دفاع مقدس دیدیم و شنیدیم. اکنون میدان، عمل است و در راه مستقیم باید ثابت قدم باشیم و با اطاعت از ولی امر مسلمین این نظام متصل به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) شود.

امام جمعه حاجی آباد با ذکر روایتی از رسول خدا (ص)، اظهار کرد: حضرت (ع) فرمودند «ساعةٌ مِن عالِمٍ یَتَّکِئُ علیٰ فِراشِهِ یَنْظُرُ فی عَمَلِهِ خیرٌ مِن عبادةِ العابدِ سَبْعینَ عاماً. (میزان الحکمة، ج۷، ح۱۳۷۲۵) یک ساعت از عمر دانشمند و عالمی که مطالعه می‌کند، بهتر از هفتاد سال عبادت عابد است.»؛ این کلام گرانقدر مقام دانشمند و عالم دین را بسیار برتر و افضل می داند.

حجت‌الاسلام دری گفت: از فرصت جوانی خود برای تحصیل و فراگیری علوم بهترین بهره را ببرید و محیطی را برای مطالعه و مباحثات علمی قرار دهید تا با رشد علمی فردی مؤثر برای جامعه باشید.

در گرفتاری های و مشکلات از توسل به اهل بیت(ع) غافل نشوید

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha