شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله ناصری

آیت الله ناصری گفت: باید درماه مبارک رمضان با مناجات و دعا خودسازی کنیم و از مشکلات دنیوی دوری نماییم، زیرا دعا اعترافی زیبا به مقام یکتایی خداوند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق حوزه در سلسله بيانات خود بعد از نماز ظهر و عصر در جمع روزه داران مسجد کمر زرین اصفهان اظهار داشت: در این ماه عزیز، امتحاناتی از سوی خداوند بر بندگان انجام می شود و ثروث مندی و نیازمندی از بستر های امتحان الهی به حساب می آید.

وی با اشاره به وضعیت افراد نیازمند ادامه داد: فرد فقیر باید بر سختی های زندگی خود غلبه کند و نگذارد این سختی ها باعث به حرام کشیده شدن او و اموالش شود.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه ثروتمندان ،وکیل از سوی خداوندبرای رسیدگی به نیازمندان هستند گفت: افراد ثروتمند نیز بداند ثروت آنان وسیله ای برای آزمایش خود به شمار می آید و آنچه نیاز واقعی خود می بینند را از اموال خویش استفاده کرده و مابقی را برای کمک به فقیران و جامعه بپردازند.

این استاد اخلاق با اشاره به ثروتمندانی که اموال خود را می اندوزند و دست بخشش آنان کوتاه است گفت: این افراد با مرگ خود اموال را برای فرزندان به جا می‌گذارند و هیچ گونه سود ومنفعتی برای او نخواهد داشت.

آیت الله ناصری جایگاه، مقام، فرزند را از دیگر امتحانات خداوند به دانست و گفت: یکی از مهمترین بسترهای آزمایش، مسئولیتی است که خداوند بر گردن انسان قرار داده و اگر در این امتحان حق و حقوق مردم به درستی پرداخت شود سر بلند بیرون خواهد آمد.

وی بیان داشت: نباید مسولیت ها راهی برای گمراهی انسان باشد بلکه باید با پذیرفتن یک مسولیت، حقوق مردم را به درستی انجام دهد.

آیت الله ناصری خاطر نشان شد:مسولیت ها وظایف سنگینی را بردوش افراد قرار خواهد داد و با عنایت و امید به خدا می توان این مسولیت ها را به خوبی انجام داد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha