جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 335079
۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
حجت‌آلاسلام عبداللهی

حمایت مادی و معنوی از نیازمندان و محرومان جامعه به عنوان یکی از مصادیق رفع خلأهای اجتماعی مطرح می باشد که در این رابطه مردم و مسئولان باید به وظیفه خود عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با تاکید بر لزوم اکرام ایتام و اطعام مستمندان، ابراز داشت: ترحم بی منت نسبت به ایتام، کمک به محرومان و دستگیری از نیازمندان از جمله خصوصیت های یک انسان مؤمن بر اساس روایات متعددی است که در اختیار ما قرار دارد.

وی با اشاره به این که برخی از مردم در شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی به سر می برند، گفت: حمایت مادی و معنوی از نیازمندان و محرومان جامعه به عنوان یکی از مصادیق رفع خلأهای اجتماعی مطرح می باشد که در این رابطه مردم و مسئولان باید به وظیفه خود عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: با نگاهی به آیات نورانی قرآن و احادیث گرانقدر اهل بیت(ع) به خوبی متوجه می شویم که از جمله نشانه های مومنین این است که در کنار پرداختن به عبادات و راز و نیاز با خدای متعال، به مساله انفاق و دستگیری از نیازمندان اهتمام ویژه ای دارند و به هیچ وجه از آن غافل نمی شوند.

وی اضافه کرد: در روایات وارد شده است که از نشانه های مومن آن است که شبانگاهان به عبادت الهی برمی خیزد و روزها به انفاق و یاری همنوعان محروم خود مشغول است.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در خاتمه بیان داشت: جدای از بُعد دینی، کمک به محرومان و دستگیری از بندگان نیازمند خدا، یک وظیفه انسانی به شمار می رود که در هر جامعه ای این مساله به عنوان یک معروف جایگاه قابل توجهی دارد ، منتهای مراتب در شرع مقدس ما ، تاکید بر این مهم بسیار جدی تر و گسترده تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha