سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام حسینی خراسانی

دولت جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی کشور وظیفه فوق العاده حساس و سنگینی بر عهده دارند و باید از طریق رایزنی های بین المللی جلوی جنایات صهیونیست ها گرفته شود.

 حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که جمعه پایانی ماه مبارک رمضان، روز دفاع از مظلوم است، اظهار داشت: روز جهانی قدس که با ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز اعلام نفرت از ظالمان و ستمگران جهان است و در این روز باید علیه اشغالگران و زورگویان فریاد زد و از مظلومان حمایت کرد.

وی ادامه داد: امروز بزرگترین مظلومیت برای مردم غزه این است که زنان، مردان و کودکان بی گناه و بی دفاع وحشیانه مورد حمله سربازان و نیروهای جنایتکار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و زیر خروارها آوار جان می بازند و با استشمام گازهای سمی و ممنوع آسیب می بینند.

*سئوال های بی پاسخ مردم غزه

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: از همه دردناک تر این است که مردم بی دفاع غزه فریاد می زنند که آیا مسلمانی نیست به داد ما برسد؟ سازمان های مدافع حقوق بشر کجا هستند؟ دولت ها و کشورهای اسلامی و عربی که دم از عربیت می زنند و مدعی همیت عربی می باشند؛ چرا از ما دفاع نمی کنند؟! اما در مقابل با کمال تأسف جنایتکاران صهیونیستی از سوی قدرت های جهان مخصوصا آمریکای جنایتکار مورد حمایت و تشویق قرار می گیرند.

این استاد حوزه یادآور شد: امروز همه قدرت های شیطانی بسیج شده و در یک جبهه بسیار وسیع و گسترده، اسلام و مسلمین را مورد هجمه ناجوانمردانه قرار داده اند که بدترین آن همین جنایاتی است که امروز در باریکه غزه در حال اتفاق است.

*جنایت در مقابل دیدگان مدافعان حقوق بشر!

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که دشمنان به دنبال تضعیف اسلام و مسلمین هستند، ابراز داشت: نکته ای که دنیای اسلام باید به آن توجه داشته باشد، این است که امروز تنها باریکه غزه و مردان، زنان و کودکان آن نیستند که مورد حملات وحشیانه مخالفان اسلام قرار گرفته اند، بلکه آنچه که در عراق از سوی گروه های تکفیری در حال وقوع است نیز ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل بوده و گروه های داعش و بعثی به جان ثروت، سرمایه و مردم این کشور افتاده و در مقابل چشم سازمان های جهانی مدافع حقوق بشر سر مردم را می برند!!!

وی با بیان این که آنچه که امروز در غزه در حال اتفاق است، مصداق بارز ظلم است، خاطرنشان ساخت: ملت ها باید در مقابل این ظلم و ستم فریاد بزنند و حداقل وظیفه ای که امروز بر دوش آنان است، ایستادگی و مقابله با جنایت ها و اعلام تنفر و انزجار می باشد.

*روز قدس؛ روز همدردی با مظلومان غزه

عضو جامعه مدرسین حوزه تأکید کرد: روز جهانی قدس در حقیقت مناسبت ترین و بهترین فرصت برای سردادن فریاد علیه ظالمان و ستمگران است و حضور ملت ها در سراسر دنیا در این مراسم باید با شکوه و کوبنده باشد تا حداقل مردان و زنان فلسطین احساس کنند که ملت ها با آنها همدردی می کنند و فریاد حمایت سر می دهند.

این استاد حوزه تصریح کرد: خاستگاه این حرکات حق طلبانه جمهوری اسلامی ایران بوده و امسال با یکپارچگی و انسجام بیشتر و بهتر می توانند قدرت اسلامی خود را در برابر زورگویان به نمایش گذاشته تا مرحمی بر زخم های موجود باشند.

* دیپلماسی فعال ایران

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به وظایف دستگاه دیپلماسی ایران در قبال ملت مظلوم غزه، بیان داشت: طبیعی است که دولت جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی کشور وظیفه فوق العاده حساس و سنگینی بر عهده دارند و باید از طریق رایزنی با دولت ها و کشورهای اسلامی جلوی این حرکات گرفته شده و سکوت مجامع بین المللی مخصوصا کشورهای عربی را شکست تا دولت ها به حداقل وظیفه خود که درخواست پایان این جنایت هاست، عمل کنند.

وی با اشاره به حمایت های آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی، افزود: حمایت استکبار جهانی از اسرائیل، حمایت از منافع خودشان در خاورمیانه بوده و با هدف تضعیف اسلام و مسلمین انجام می پذیرد تا بتوانند منافع نامشروع و ضدانسانی خود را در منطقه تثبیت کنند.

*اگر با صهیونیست ها مقابله نشود ...

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان با اشاره به این که امروز حمایت از فلسطین، فقط حمایت از آنان نیست، ابراز داشت: امروز ما با حمایت ها از مظلومان غزه از موجودیت، تمامیت، عزت، استقلال، مکتب و فرهنگ خودمان دفاع می کنیم و اگر با صهیونیست ها مقابله نشود، دامنه تجاوز آنان گسترش پیدا کرده و فقط به غزه و فلسطین اکتفا نخواهند کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha