جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
داعش

عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این که جنایت داعش حاصل تفکر ضد دینی است گفت: امروزه تلاش زیادی برای ترویج مسیحیت در میان جوانان مسلمان شده است، و هدف آنها نیز نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان، در جمع نمازگزاران حرم ‏حضرت معصومه(س) در ادامه تفسیر سوره مبارکه حدید با اشاره به آیه 25 این سوره و با بیان این که در این آیه به ویژگی های انبیای الهی تصریح شده است گفت: بر اساس این آیه، نخستین چیزی که در اختیار رسولان قرار داده شد، معجزه بود، کاری که دیگران  از انجام آن ناتوان هستند و این نشانه ای بر صدق ادعای پیامبر‌(ص) می‌باشد.

عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیه کتاب و وحی را از اموری معرفی کرد که در اختیار پیامبران قرار دارد و ادامه داد: یکی از اموری که در اختیار پیامبران قرار دارد، میزان است که وسیله سنجش اعمال و قرار داشتن در مسیر الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که این آیه مراحل تشکیل حکومت اسلامی و اجرای احکام دینی را بیان می دارد، تصریح نمود: پیامبران برای این که حکومت دینی تشکیل دهند، نیازمند قوه مقننه که همان کتاب است، قوه قضائیه که همان میزان است و قوه مجریه که حدید است، بودند.

وی ادامه  داد: در آیه 25 سوره مبارکه حدید بیان داشته که انبیا آمدند که مردم به وسیله این ابزار، عدالت را در جامعه جاری سازند.

عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیه آیه 26 سوره مبارکه حدید را قرائت کرد و گفت: در این آیه اسامی برخی پیامبران تأثیرگذار بیان شده است و تصریح کرده که در نسل این دو پیامبر الهی(حضرت نوح و ابراهیم علیهماالسلام) حضرت محمد صلی الله علیه و آله را قرار  دادیم.

وی افزود: در آیه 27 سوره حدید گفته شده است که بعد از این پیامبران، عیسی علیه السلام را فرستادیم و با او انجیل نازل  کردیم. البته انجیلی که در بازار وجود دارد، انجیلی نیست که بر قلب این پیامبر الهی نازل شده است؛ تا جایی که اولین انجیلی که نگاشته شده است، 38 سال بعد از عروج این پیامبر  الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که امروزه  تلاش زیادی باری ترویج مسیحیت در میان جوانان مسلمان شده است، تصریح کرد: هدف یبشتر این ها نسل جوان است که توصیه می شود که در صورت مطالعه این کتاب،  حتماً با عالم دینی در ارتباط باشد.

وی با اشاره به تکرار واژه انجیل در 12 جای قرآن کریم گفت: خداوند در آیه 27 سوره حدید رأفت و رحمت را از ویژگی های حواریون معرفی کرده است. متأسفانه امروزه این رأفت و رحمت در میان برخی گروه  هایی که حتی خود را معتقد جدی می دانند، ولی جنایت هایی را در سراسر جهان رقم می زنند.

جنایت داعش حاصل تفکر ضد دینی است

 عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: چنین جنایت های که امروز از سوی  داعش انجام می شود، در سیره بزرگان شیعه و سنی وجود ندارد،  این کاری است که حاصل تفکر ضد دینی است.

 انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha