چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
8

مراسم بزرگداشت 33 شهید روز قدس نیجریه با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیت الله امینی، نمایندگان بیوت مراجع، اساتید،طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم قم پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در این مراسم در سخنانی با بیان این که در طول تاریخ مخالفت‌های بی‌شماری با شیعه شده است گفت: از روزی که تفکر شیعه شکل گرفت تا به امروز مخالفت و دشمنی با این مذهب همواره وجود داشته است، ولی با وجود این، شیعه هنوز با عظمت پابرجاست و در همه جای دنیا به عنوان یک حرکت عقلانی و معرفتی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست تنش زدایی ائمه اطهار(ع) راز ماندگاری شیعه بود بیان کرد: سیاست ائمه اطهار(ع) حفظ شیعه به هر طریقی بود که یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای حفظ آن مدارا با دشمنان بود.

خاطرنشان می شود: این مراسم از سوی معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه، جامعه المصطفی العالمیه، آسان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مجمع جهانی اهل بیت(ع)، برگزار شد.

شایان ذکر است: شیعیان روزه دار شهر "زاریا" در ایالت "کادونا" نیجریه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پس از برگزاری نماز جمعه راهپیمایی روز قدس را برگزار کردند که این مراسم از سوی ارتش مسیحی این کشور به خاک و خون کشیده شد و 33 نفر از شیعیان نیجریه از جمله سه تن از فزرندان رهبر شیعیان این کشور حجت الاسلام والمسلمین زاکزاکی به شهادت رسیدند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha