پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 335756
۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
خبر گزاری حوزه

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور از برگزاری دوره تربیت معلم قرآن کریم با حضور 170 طلبه از سراسرکشور خبرداد.

حجت الاسلام مقنی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با اعلام این مطلب اظهارداشت: دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه، علاوه بر برنامه های منظم خود در طول سال،هر ساله با فرا رسیدن ایام تابستان و تعطیلی  مدارس برنامه های ویژه ای را برگزار می نماید.

وی با بیان این مطلب که در همین راستا امسال نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده است که در حال برگزاری می باشد، افزود: مهم ترین برنامه تابستان امسال برگزاری دوره تربیت معلم قرآن کریم است که در رشته های روخوانی،تجوید و حفظ در حال برگزاری است.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، با بیان اینکه این دوره از 10 مردادماه سال جاری آغاز  شده  و تا سی ام مردادماه دایر خواهد بود، اذعان داشت: این دوره در 6 استان کشور به همت دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب برگزار شده و طلاب آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی تصریح کرد: دوره تربیت معلم قرآن کریم در دو استان همدان و شیراز به صورت متمرکز و  در استانهای مازندارن، اردبیل،آذربایجان شرقی و شهرکاشان به صورت استانی برگزار می گردد.

به گفته حجت الاسلام مقنی، برای حضور در این دوره ، بیش ار هزار نفر از طلاب ثبت نام کرده بودند،که بعد از ثبت نام و ارزیابی افراد نهایتا 500 نفر برای حضور در این دوره حائز شرایط لازم شدند.

وی خاطرنشان ساخت: از این تعداد افراد بالغ بر 170 طلبه در استان همدان،60 نفر در استان فارس و مابقی در استانهای ذکر شده حضور یافته اند.

حجت الاسلام مقنی ، هدف از برگزاری این دوره ها را تربیت نیروهای توانمند د رعرصه قرآن جهت بهره مندی در حوزه های علمیه عنوان و اذعان داشت: بعد از اتمام این دوره ها، افرادی که بتوانند حدنصاب های لازم را کسب نمایند، گواهی اعطا خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآورشد: پیش از برگزاری این دوره ، دو دوره حفظ مفاهیم قران کریم در شهرستانهای قائم شهر کوتنا استان مازندارن  و ملایر استان همدان برگزار  شد که طلاب در مدت حدود 45 روز  دو جز از قرآن را حفظ کردند. انتهای خبر18/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha